2.2.14

Kafa

Pijem kafu tek otkad sam počeo da radim. 
Jutarnju manje više, ali posle ručka obavezno.
Negde oko dvojke kreću oči da mi se sklapaju i hoću da svisnem. 
Da mi je samo 20ak minuta horizontale...
Očajan što ne mogu da se bacim i odmorim oke svoje slatke, morao sam da pohrlim alternativi, tj. kofeinu. Da sam to ranije otkrio sigurno bih i onaj fakultet završio u roku, a ne... 
Nebitno :)

U početku sam lutao. Drmao uglavnom kapućino, sa dosta šećera. Onda sam navalio na filter kafu pošto moji to kod kuće konzumiraju od kad znam za sebe (deutsch linien). Sa onom domaćom (bosnian kvazi turkish) nesam-imao dodirnih tačaka. Probao par puta sa užasnim ishodom na svoje ukusne receptore (izdajnik, znam). Kratko sam se zadržao i na instant đubretu, koje sada kapiram samo kao prvu pomoć. 

Konačno, zaustavih se na eKspresu! Definitivno izbacih šećer, koji nadoknadim pojačanom mericom čokolade. Trenutno sam na duplom... Sledeći korak: intravenski unos!

Espresso mi je legao iz razloga što ga drmnem kao dozu i gotovo.
Da budem precizniji, dupli/normal. Dupla doza kafe sa normalnom dužinom parnog stiskanja :) Igram se slovima u nazivu, ali zapravo vlada prilična nesloga oko samog mu porekla. Da li se odnosi na brz (express) način pripreme od svega 45 sec, da li na presovanje (pressed-out) kafe pod parom kao specifičan način pripreme ili pak na činjenicu da se kafa priprema specijalno (expressly) za jednu osobu? Ili tri u jednom? 
Hiljadu ljudi - hiljadu čudi; hiljadu žena - dve hiljade...

Pravim fanovima je veoma frustrirajuće što se od zemlje do zemlje različito tumači narudžbina "espresso". Moram priznati da su to malo preneli i na mene. Uzmemo li Italiju kao referencu, tj. Trs' (glavni grad tri slova) kao dom meni omiljenog brenda "Illy", potrebno je samo naručiti "kafu" i dobićete single shot espresso. Svuda drugde se mora naglasiti da se hoće espresso i pride proslediti u zahtevu (da se Odrazim programerski) svojstva veličinu i dužinu. Single, double, triple, pa onda još kratki, normal ili produženi. Nit manje kafe, nit većeg opisa... 
U Beogradu je ugostitelje valjda sramota da naplate onolike pare za gutljaj (ili se klijentela uspešno kurebeca), pa se uglavnom takmiče ko će više da podavi onih 10gr kafe u vodi. Ovde u DoBuy mi je najblesavije do sada. Gomila nacija i rasa, svako sa svojim navikama udovoljava tuđim. Šta god da naručiš nikad nisi siguran šta ćeš dobiti!

Žao mi je što ću neke sad razočarati, ali nakon svih ovih godina ja ne nalazim uživanje u pomenutom napitku. Jok vala, čisto moranje! Tu i tamo kad izađem sa nekim naručim je, ali više kopirajući bez razmišljanja tuđu želju. Kod kuće imam uvek filter aparaturu koju koristim dok tezgarim vikendima. Jednostavno nema gušta, ne fantaziram o njojzi kao na primer o čokoladi. Mmm...
Setih se jedne komšinice na Vidikovcu i njenog komentara za analni sex:
"Devet puta mi je onako, ništa naročito, čak i neprijatno, bzvz... 
ALI DESETI  PUT, ODLEPIM!!!". 

Tako i ja...
U svakoj desetoj kafi pronađem milinu.
Tek mi onda legne, d' izvinete :)

No comments: