7.12.13

Pokradenih moći

Sigurno se svima dešavalo i verovatno je pola od vas odmah zaboravilo na to, dok drugoj polovini fenomen ne bi davao mira barem na kratko. Treća je polovina presek prve dve u kojoj pojedinci postaju opsednuti anomalijom :)

Prolaziš ulicom i svetiljka se ugasi, a ponekad i upali, u tom trenutkuOd kad znam za sebe to mi se dešava. Uglavnom ignorišem, ali bude perioda kad to postane pravilo i kada počinje da me kopka ima li to zaista veze sa mnom :)

Verovali ili ne, postojao je projekat koji je proučavao pojavu i esej u kome se analizira ovaj fenomen poznatiji kao "Street Lamp Interference (SLI)". Ljudi koji izazovu da se lampa ugasi/upali u njihovoj blizini su slajderi (SLIder). Autorka knjige, izvesna Hilari Evans, nailazi na tri moguća objašnjenja ove pojave. To su masovna obmana svedoka, potom prirodan fenomen, tj. neko mehaničko dejstvo ili zaista neka paranormalna aktivnost poput električnih moždanih impulsa koji utiču na sam rad svetiljki. Ha!

Fasciniran sam samom knjižicom i pritupu ovom besmislenom fenomenu. Zavrti mi se u glavi kada vidim šta se sve uzimalo u obzir i u kojim pravcima je išlo traganje za odgovorom. Potom analiza i statistika uzorka, tj. pisanih svedočenja. Evo knjige pa ako je iko dokon :)

Ono što se najverovatnije dešava, kako knjiga sugeriše, jeste dotrajalost natrijumskih sijalica sa pražnjenjem viskog intenziteta koje se koriste za ulična osvetljavanja. Naime, pred kraj svog živornog veka, kada sijalice počne da "umire" ona zahteva veći napon i to za posledicu ima privremeno gašenje sijlice. Kada se ohladi malo, ponovo će se upaliti i tako u krug dok stvarno ne crkne.

Sve u svemu, Hilari mi je otela jednu od retkih supermoći koju sam posedovao do pre par dana.
Nek joj je prosto!
:))))

3 comments:

Anonymous said...

:)))

labilna said...

Tuži je! :P

Ivan Arsić said...

Ovde u pustinji ama bas nijedna da se ugasi...