20.8.13

Sve sto (ni)ste hteli da znate o devetom mesecu

Odmah da vam prekinem bludne misli i saopstim na pocetku da se baviti temom trudnoce: necu :) Perverznjaci jedni.

Proteklih mesec dana je ovde bio sveti musli mesec, poznatiji kao Ramadan. Da, taj osecaj sam imao i ja kad sam cuo naziv, negde ga procitao. Zar se bas tako kaze? Zar nebeše... Ramazan!? Sa Z.... 
Pa jeste sa Z, ali samo ako ste u Turskoj ili u njenoj balkanskoj filijali. Tako da je praznik za mene od sada RamaDZan, cisto iz prakticnih razloga pokrivanja oba podneblja jednim terminom.


Sta je poenta? U sustini se mole X puta dnevno i gladuju, sve u cilju da bi saosecali sa siromasnima. Web sajtovi su prepuni rasporeda molitvi, tacno u minut, sa dodatnom napomenom da se u drugim emiratima dati raspored mora primenjivati sa -4, +4, +6... minuta razlike. Skroz profi! U proteklim mesecima su gladovali od gladi, a sada stvarno nema 'rane, vode, muzike i sexa. Te mi je skrenuta paznja da im nista od toga ne nudim i ne praktikujem ispred njih kako ih ne bih doveo u iskusenje ili na taj nacin uvredio. OK, rekoh sebi, deluje kao jednostavna zadaća, pogotovo ovaj kopulativni deo. No, međutim...

"Usput, ako se nešto u zaboravu pojede ili popije, to ne kvari post, uz uslov da vernik time prestane čim se priseti da posti." Wikipedia. Ja bih se naravno prisetio da postim cim se najedem. 
"S druge strane, ako se nemarom prilikom abdesta (obrednog pranja pred namaz) ili kupanja proguta samo kap vode, post je automatski pokvaren. Na taj način Islam razlikuje nepažnju od nemarnosti." Wikipedia. Naravno...

Na jednom sam sajtu nasao i pojasnjenje da post podrazumeva "sprecavanje bilo cega da prodje usne". U nabrajanju mi je skrenula paznja i stavka "not even licking an envelope or postage stamp". Fak, neko se ladno setio! Koliko se secam za one "Liz & Lep" markice/koverte lepljiva masa se dobija(ili je u pitanju vec -la) od kuvanih kostiju. Vaistinu hrana :)))

Sve u svemu, mediji i medjusobne komunikacije izmedju nas bezboznika su pune apela da ih ni na koji nacin ne izazivamo :) Ne hranite vernike! :))) Kao da se kolebaju, nisu sigurni u svoju radnju, pa da ih nasha nonsharlantnost ne povuce na "mracnu" stranu. Restorani ne rade, sve ide na dostavu, ponuda u prodavnicama siromasnija, ne toci se alkohol ni na onih par mesta u gradu, nema zvakanja i pijenja u javnosti... Nije katastrofa, ali je iritantno. Sve je mrtvo do 19h, a onda krece krkanluk. Prepuni restorani, alije bahanalije, guzve po prodavnicama, molovima. Veoma licemerna situacija. Po vestima gledam da su u prvih nedelju dana bolnice prepune ljudi na ispiranju zeludca. Pretovarili se...

U preduzecu smo na pocetku posnog perioda dobili zvanicni dopis da je radno vreme do 14h. Naravno, samo za praktikante i naravno da su to odjednom bili svi :) Deluje mi poznato :) Mada, hriscanstvo ima jos dosta da poradi na svom programu kako bi ovako udovoljila svojim verachima, vidim ja :)
Na poslu barem nije bilo guzve, gledajmo to i sa te strane. Takodje, ah... avaj... aman zaman... jedan od razloga sto sam cekao vizu ovoliko dugo jeste i zahvaljujuci izgladnelim drzavnim sluzbenicima. Ali nemam snage ponovo da povampirujem te emocije ovde :)

Vrhunac nebuloizma mi je bio poziv nekog indijca iz IKEA prodavnice namestaja. Dogovor je bio da mi doteraju namestaj dana tog i tog, koji se eto poklopio sa otprilike krajem ovog meseca svetog. Zasto kazem "otprilike"? Pa iz razloga sto jos niko ne zna da li je gotovo do vecernjih sati 28-og, 29-og ili 30-og dana. Naime, odabrana verska komisija(!) u saradnji sa drzavnim sudskim telom(!), nakon detaljnog osmatranja Meseca u zvanicnoj astronomskoj opservatoriji(!), donosi zakljucak da li se isti (Mesec!) pojavio na nebu ili ne. Jedne od tih veceri, tacnije u 21h, se zna da li su naredna tri dana bajramska, tj. da li se ide na posao ili ne. Sve je to pokusao neko iz Ikee da mi objasni telefonom, sa zakljuckom na kraju da od toga zavisi da li cu ja dobiti namestaj sutra ili za par dana. Zamolio sam ga da mi sve jos jednom objasni iz pocetka, misleci da me jebe pa rekoh 'ajde i ja da uzvratim malo :) Razumljivost izgovora engleskih reči i rečca je bila u totalno drugom planu ovaj put.

Tako sam eto ja zahvljajuci Mesecu, pardon Alahu, dobio svoj prvi slobodan dan na poslu, ali mi je zato i kasnila sofa. Da prostite...



No comments: