15.2.12

Crossroads

Poslednjih godinu dana radim za jedno preduzece iz zemlje koja nije moja. Tacnije, oni me iznajmljuju drugom preduzecu iz iste te zemlje koja, pogadjate, i dalje nije moja. Radim, pricam i salim se sa ljudima sarenih nacionalnosti, shvatanja, verovanja, ambicija i iskustava. Kinta nije losa, ali je i dalje balkanska...uh pardon, jugoistocnoevropska. Sve u svemu zakljucak opsti bio bi da sve je to isti qrac, samo mnogo lepse upakovan. Ne zalim se, ne smeta mi za sada mnogo to ropstvo moderno, ali na neke stvari, sa ne tako dalekih koordinata, ne mogu da ne budem ljubomoran. Ljudski je, a u krajnju ruku moze biti i nadam se da jeste, dobar pokretacki mehanizam.


Tako ti ja, poprilicno cesto, putujem do jednog grada u toj tudjini i provodim u proseku nedelju dana u manjini. Nije da sam se nagledao silnih cuda, ali bih voleo da prenesem neke zanimljivosti koje bih smatrao bajkama da ih cujem od drugih ljudi.

Dakle, sitnice koje zivot znace iz prve ruke.
Ne bojte se, nije levica... :)

Pre par meseci, tokom setnje prosao sam jednom raskrsnicom sa izvesnim gradjevinskim radovima u jednoj od dolazecih ulica. Bilo je u pitanju, koliko sam uspeo da snimim, klasicno preslvlacenje asfalta u duzini od desetak metara i to samo metar uz trotoar. Sve je bilo vidno obelezeno, sto rampama i znakovima, pa cak i svetlecom signalizacijom. Nestandardno moze biti jedino to sto se ulice seku pod prilicno ostrim uglom. Deo grada cak nije nesto ni prometan. Blejao sam levo desno, ali nisam mogao da se nacudim cinjenici da pored svega navedenog CELU NOC na pomenutoj lokaciji stoji momak u fluoroscentnom prsluku i upozorava vozila i pesake da obrate paznju pri prolasku.

4 comments:

spirit said...

pazi kad bi kod nas stavili po jednog u drecavom prsluku da upozarava na radove ili samo na rupe na putu, mi ne bi imali nezaposlenih, eto predloga za buducu vlast :D

pekmez said...

Imas gde da zivis, imas sta da vozis, imas sta da tucas, imas
sta da pijes imas i taj posao
i tu mi se nesto bunis? trecina
mladih iz tzv razvijene Jevrope
nema bar tri stvari u zadovoljavajucem obimu, a skoro
95% bar jednu. Ti si bre jedna elita treba da budes kao onaj nista ne prodajem samo se hvalim.

arsa said...

jes vala spirit, mislim da bi uvozili radnu snagu :)

arsa said...

@pekmez: ne bunim se druze :) a nije mi namera ni da se hvalim, iako sam svestan da se tako moze protumaciti.

sve je vise obicnih stvari, podrazumevanih, koje su uskracene vecini i bodu im oci. ja ne zelim da mi merilo licnog zadovoljstva svojim napretkom, na bilo kom planu, bude moto "kako je drugima, ovo je sjajno". ja u tome vidim opomenu koju pojedinac sam sebi mora uputiti cisto da realno sagleda gde je i gde zeli da bude. Odgovor zasto mu nije dobro, bolje, najbolje je vrlo prost. Da bi meni cvetale ruze, to mora biti slucaj i sa tobom i sa milionima okolo.

Jebo ja sto me ti vidis u toj "eliti", sto eto imam sve navedeno u pristojnoj meri, ako vecina okolo prezivljava i sve je sivo.

Koliko vidim imam dva izbora. Jedan je da me boli patka, cutim i pravim neki svoj nadrealni svet u kome cu se izgubiti. Drugi, koji sam izabrao, je da bar na neki nacin probam da motivisem makar jednu osobu nedeljno, mesecno, godisnje, da ucini nesto dobro za sebe, a nekim suludim domino efektom da se to ikada vrati meni :)

Smatram da moja iskustva i nemaju neku preteranu tezinu i zelim po svaku cenu da izbegnem etiketu prosvetitelja. Ovo je za sada jedini nacin, koji mi pada na pamet, da prenesem kakvo-takvo licno iskustvo i zapazanje iz kojih bi neko dobio ideju kako da unapredi sebe i svoju okolinu. Usput mi je namera da izbegnem politikanstvo na ovom blogu i pokusam pozitivnim pricama da nesto promenim.