19.10.10

Učitelj

Par puta sam kritikovan da vodam ove ankete, a uopšte ih ne analiziram ili komentarišem posle. Tja...  da samo to ne radim u poslednje vreme bilo bi dobro.

Jedna mala mudrost oko koje smo se izjašnjavali pre par meseci beše oko one Sokratove; "znam da ništa ne znam". Malo mi je to godinama delovalo praznjikavo. Više kao nekakav izgovor nego li izjava skromnosti ili fascinacije prirodom/društvom, na šta god da je mislio.


Ondak sam na jednom predavanju, tek na fakultetu, čuo malo složeniju mudros':


Ko ne zna, a ne zna da ne zna - opasan je, izbegavajte ga!
Ko ne zna, a zna da ne zna - dete je, naučite ga!
Ko zna, a ne zna da zna - spava, probudite ga!
Ko zna i zna da zna - mudar je, sledite ga!

Konfučije

Ako bacite pogled na neke od njegovih misli primetićete da ih već uveliko primenjujete ili samo citirate, a da možda i niste svesni ko im je tata. Uživajte.

2 comments:

Retka Zverka said...

Te stoga (mis'im nije neki falš EPP), mudra sam, sledite me. :)

arsa said...

kao Lemingsi :)