22.7.08

Zbrka

Lutala je po prodavnici čekajući da se ja pojavim s druge strane reke. Vidno neraspoložena, nije htela da podeli sa mnom poslednje razočarenje. Pokušao sam da izvučem neki detalj, ali su mi suze savetoval da promenim temu. Otišli smo do mene, klopali, gledali depigmentiranu sliku TV-a i razišli.

Čekali su me drugari u lokalnoj kafanici. Od njih trojice samo jedan je bio bistra pogleda. Pomislih smorno veče u najavi, jer dok se ja uradim, njih će proći želja za životom. Požurili smo nas dvojica da ih stignemo. Prvo pivo, drugo, treće... Iznenadio sam se količinom zanimljivih tema od kojih smo par isfušerisali zbog nedostatka vremena. Uglavnom klasika: žene, Grčka, alkohol, religija, politika, pa onda kombinacije. Glavna tema je ipak bila polemika kako devojka jednog od dvojice sa viškom krvi u alkoholu ne nalazi razumevanje za njegova opijanja :)

Poslednja šansa da se krene kući. Iskorištavam je. Radujem se svojoj klonji i njenoj dobrodošlici. Seansa je od sinoć znatno skraćena, jer sam pročitao knjigu nakon par nedelja, a još se nisam odlučio za sledeću. Pisac mi dođe teča, pa sam iz čiste znatiželje još jesenas na sajmu nabavio primerak. Na, čini mi se, objektivan način prepričao je sudbinu jedne muslimanske porodice sa one strane planine Tare, koja se tamo zove Zvijezda planina. Priča kreće par stotina godina unatrag i završava se Srebrničkim masakrom. Nema dobrih i loših momaka, već samo košmar koji traje vekovima uz sitne predahe. Sve u svemu, tradicionalno međunacionalno jebanje majke... Most u Višegradu, kojem sam se toliko radovao proteklih godina, mi je izgubio svu lepotu kojom sam ga u glavi darivao.

Krenuo sam da drndam daljinski u očajnom pokušaju da mi nešto od svih tih gluposti skrene pažnju. Baš sam pre par dana s nekim konstatovao kako nikad ne obraćam pažnju na skrolujući tekst po ekranu. Ovaj put sam prekršio pravilo. Uhapšen haški optuženik! Id' u qrac... Uhapšen nelik za koga se vezuju mnoge sramote nakačene nama da se stidimo do veka.

Držalo me je pivo do tog trenutka. Naglo sam došao sebi. Oguglao jesam, ali prepoznajem onaj osećaj koji sam imao i tokom studentskih demonstracija, bombardovanja, oktobarskog prevrata, atentata na premijera... Tu je adrenalin, ali u znatno manjim količinama. Znam sada za jadac da je sutra novi dan, da je mečka odigrala svoje, šatra spakovana i đenja. Uliva nadu, pozdravljam situaciju, ali sam odavno počeo da ignorišem realnost i počinje da mi ne prija trezvesnost koja me drma.

Napolju grmi, seva. Počinje pljusak. U brzini kupim veš sa terase.
Poruke na mobilnom sevaju. Prenose mi vesti za koje sam mislio da više nikoga ne interesuju.

Žestoko alkoholno piće od rafiniranih i odležanih destilata žita mi pada pod ruku. Braća Škoti mi pomažu da završim ovaj dan. Krećem sa duplom labelom i to svih pet puta. Ko zna kako će mi sve ovo izgledati ujutru.

23 comments:

pekmez said...

Stvarno da se ubijes ko zvecka. On napravio dve karijere, a mi se mucimo sa jednom.


Nemoj samo jutarnje slike da kacis na blog, mozes da plasis ribe po Fejsbuku do mile volje.

komentarista said...

http://dragandabic.com/
:-)

Arsa said...

:)))

http://www.psy-help-energy.com/

komentar na nekom sajtu:
"sad ce jos da nadju Bin Ladena u Vasingtonu kako radi u zooloskom vrtu!"

:)))

Arsa said...

mislim da nam u sledecih par nedelja nisu potrebni filmovi

komentarista said...

a ljudi, pogledajte na b92 sajtu (a sigurno ima i negde drugde) fotografije sa demonstracija juce po podne. u sred tog celog sranja su one skulpture i figurice sa belefa. niko nije objasnio da to nema veze sa demonstracijama. zamislite strance kako gledaju te fotke... :-) srpski vudu... :-)

komentarista said...

ovo komentarista sam ja, slavoljub :-)

komentarista said...

hahahahaha sta cu sad, ja sam promenio identitet (i pol) aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :-)

Arsa said...

Ratko, ti li si?
:)

dobar trip sa skulpturama!
s obzirom na to da smo devedesetih bili sa onim pistaljkama inspiracija kasnijim protestantima sirom sveta, realno je za ocekivati da ce sada svi na ulice izlaziti naoruzani keramikom :)))


cvrkute, jesi poceo da pises scenario na temu? ;)
zahtevam glavnu ulogu!

Anonymous said...

A zato murija privodi Hari Krisna i Jogi letace.

Arsa said...

Mirjana Đurđević inspirisana poterom napisala pre dve godine roman "Prvi, drugi, treci covek".

Glavnog lika smestila u jednu beogradsku ordinaciju u kojoj radi kao psihijatar, a posecuju ga spijuni raznih zemalja. Knjiga je bila u najuzem izboru za NIN-ovu nagradu.

Ha ha ha...

ovo postaje sjajno.

Arsa said...

"...a onda sam otisao u Sheveningen da vidim kako je Haškim zarobljenicima. Ja sam onda rekao: Znate kad vi dodjete u Sheveningen, to su kockarnice, to su hoteli, gomila kafića na plaži... Ne znajuci ko je on, ja sam mu rekao, Davide vi u Sheveningen jednostavno morate da odete! To je fantasticno mesto koje bi trebalo da vidite."

Zoran,
napravio onaj velelepni sajt za Bradovana (linak)

krenuo mulj na povrsinu.
ajde nek se ovde neko premijerno javi da se npr. skoro vozio tom cuvenom GPS linijom. Pa onda da je uletim na medije sa pricom kako su moji posetioci jebaci!

:)

komentarista said...

evo jos pikanterija
ja sam dve godine igrao basket sa onim urednikom zdravog zivota :-):-)
i tek sam ga jutros prepoznao

Arsa said...

:)
Znao sam da ako se potrudimo rezultat je neminovan! Idemo dalje, dodatni napor, potrudite se malo jace, jer jos jedna nagrada od 5 milja dolara je aktuelna!!!

podelimo sumicu i put pod guzicu...

Arsa said...

Dosta zajebancije.

Danas mi je preselo dok neki majmuni od kolega izjavljuju kako se dive doktoru/pacijentu za uspesno kameleonisanje.

Na moje pitanje da li mu se dive i za masakr i ostale gluposti za koje je optuzen, rekose da to odvajaju iz konteksta!

Ceca je takodje "super" pevacica i nema veze sto joj je bracni drugar bio gospodar shljama.

Zlo mi je.
Novine su pune detalja "gde je jeo, kupovao, setao, jebo". Malo njih je izaslo na ulice ovih dana i nemoguce da je velicanje zlocinca po medijima samo za njih.
Da li smo zaista toliko bolesna nacija?

pekmez said...

Losa ti je hijerarhija logickih pojmova. Ceca jeste super pevacica u svom zanru. I pre i za vreme i posle muza. Nije joj on punio stadione.


Naravno da su fascinirani kao i ceo svet tj novinari ako je uopste prica tacna. Malo ko ne zeli da pobegne od sebe, a ovaj jos i uspeo i od sebe i od drugih. U svim tim pricama nema kad se pojavio Cika Daba na sceni.

komentarista said...

i hitler je punio stadione...

zaista mislim da eticki elementi jesu deo estetskog dozivljaja.
i da kontekst utice na znacenje...

Arsa said...

ne bih se slozio sa misljenjem o njenim vokalnim mogucnostima. Vise bih to pripojio "jeftinoj zabavi", kako bi rekao moj drug iz armije (Z), kojom se nasi zemljaci hrane.

Nebitno sada kakvog je kvaliteta njena umetnost, meni je zesce neprihvatjlivo da uzivam u njoj znajuci da joj je muz ubica, lopov, ratni zlocinac i sta jos, kao i to da je ona nastavila njegovim stazama sto smo imali prilike da se uverimo poslednjih godina. Njena veza s njim mi govori da ona tome daje podrsku! Ljubav? Macku o rep... Ovde pricamo o javnoj licnosti i njenoj glorifikaciji. Da je nepoznata ne bi me interesovala. Iz ovih i slicnih razloga nemam neko misljenje o ljudima koji joj po stadionima aplaudiraju i pevuse stihove. Par divnih, meni veoma dragih, ljudi oko mene je razdvojilo ovo u svojoj glavi, ali ja to ne da mogu.

Analogno tome, u divljenju Dabinom skrivanju i komentarima da je faca, ja vidim opravdanje u najavi svimzlocinima iza kojih najverovatnije stoji.

pekmez said...

Kad se to postavlja kao tema za razmatranje sestorazredno ostvarenje je u pitanju. Zivot je kratak i za vezivanje pertli, a kamo li to.

koma said...

ja bih samo da kazem...da rasprodasmo sve nase....

mrzim ubijanje, ali jos vise mrzim i nepravdu nad srbima ucinjenu. zao mi je sto su ga predali.

niko vise nije najebao kao srbi i u ratu, i posle rata.

jebala nas amerika, evropa, i rusija. sami sebe prodajemo najjevtinije....a ucene ce i dalje padati.

Arsa said...

hm...

pekmez said...

Stari je ona nacos deep-dish pizza style.

komentarista said...

razgovaracemo o ovome, s
:-)

Arsa said...

ali...