14.2.08

Sveti Trifulentin

Romantično jutro, kompjuteraška firma, prestonica zemlje mi moje, kancelarija sa sedam duša, svi prisutni intelektualci. Poslao sam poruku svojoj maloj u vidu virtalne onomatopeje poljupca. Prokomentarisao sam na glas koji je danas praznik i sve je krenulo nizbrdo :)

"Moj dečko Samil kaže da je to katolički praznik i ignorišemo ga."

Meni se učini smešnom ta izjava i, uz komentar svog mišljenja da su pravoslavci i katolici jedno te isto, tj. hrišćani, pitam kroz zajebanciju šta to Samila uopšte i tangira. Dobijam objašnjenje da je on "ipak naš", samo ga je kuma zajebala u ona srećna vremena. Izvinjavam se i kažem da mi je stvarno nebitno i krajnje detinjasto da istražujem ko se kojem bogu klanja.

"Pa zar misliš da bih ja mogla za nekog muslimana da se udam?".

Ne verujem šta čujem i naravno ne mogu da ćutim! Ona se stvarno udaje za tog lika i sad mi priča kako se pre prvog sastanka raspitivala koje je on vere. Navodno da je bio pogrešne, ona ovih dana ne bi birala venčanicu. Prvo što mi pada na pamet jeste da kraj sebe ima čoveka svog života i da bi to sve bacila u vodu da je dotični član drugog "KUD-a"! Dodaje da joj sada možda i ne bi smetalo, jer su "mnogo toga prošli, prija joj, dosta stvari ih zbližava", ali na početku se ne bi ni razmišljala da započinje vezu. Taj stav bi platila srećom?

"Pa naravno, zašto bih tovarila sebi na vrat bedu u najavi!"

Kreće bujica teorija kako je muslimanski svet zaostao, primitavan, čudan, izopačen... Sevaju primeri nesrećnih brakova gde su naše žene pod feredžama, gde ih se familija odriče. Onda do aksioma kako na ulici možeš prepoznati te nevernike! Kako bre? James Belushi, sjajan komičar, poreklom iz Albanije, masa pevaljki i manekenki za kojima svi balavimo, takođe odande. Baš im piše na čelu, a? Nezaobilazni primeri iz poslednjih ratova, za koje nemam snage da prenosim. Serijal gluposti kako Biblija ne propagira nasilje, dok već Kuran... [mimika nesigurnosti praćena izbečenim očima i ručnom simulacijom vage]. Sve to uz podršku par istomišljenika. Kao da gledam CNN i izveštaj o sve većim pretnjama tih nemani.

"Ja sam htela da kažem da je velika razlika između muslimana i nas hrišćana i da je ta netrpeljivost večna."

Žao mi je što moram da grupišem dva novonastala tabora u radnom prostoru, ali tako se podelilo da su beograđani krenuli da se protive tom razmišljanju, a ovi iz njegove spoljašnjosti da podržavaju ideju. Neraščišćeni računi sa proteklih izbora :) Podvalčim da nisam za tu podelu, jer se družim sa mnogima koji nisu iz glavnog grada, ali su mnogo veće kosmopolite od većine ostalih poznanika. Na trenutke pomišljam da me lože. Ne skidam kez sa lica, jer mislim da me zaista driblaju. Sva sreća par njih biva takođe iziritiran nekim izjavama i kreće da kontrira. Opšta rasprava na temu za koju sam mislio da mlad svet ne treba više da drobi!

"Poenta je da niko ne bi voleo da mu se ćerka uda za muslimana, osim možda tebe."

Kako da odgovorim na ovo? Osećam još trunku potrebe da po mojim vrednostima "otreznim" pristutne i skapiram odakle tolike predrasude i mržnja, ali ponovo imam onaj osećaj kako samo namećem svoje mišljenje. Pominjem svoja putovanja, svoje kontakte, svoja iskustva i ideale koje mi govore da ako već treba deliti ljude da je jedino ispravno činiti na dobre i loše. Rade to i moji "saborci", ali bez efekta. Uglavnom se svodi na to da je asocijacija na muslimana ekstremizam, religiozni fanatik i sl, dok se pod hrišćaninom kapira osoba poput nas pristutnih, bez trunke religije i crkve u životima, uživanje sloboda, liberalnih shvatanja, poprilično blagostanje...

Nekako mi je bilo neprijatno u istoj prostoriji sa njima. Izašao sam.
Da li sam ja jebeni idealista ili je sve ovo stvarno heavy?

13 comments:

mater said...

jebeno...meni stalno govore da treba da budem blage naravi te s toga da time ne lupam glavu...definitivno me ne interesuje ni ko je odakle ni koje je vere ali onda neka masa neka negativna energija te ipak navede da pomislis da mozda definitivno postoji podela ...zajebano je to...a jos vece razocarenje je kad uvidis da ovi sa kojima i ti delis tabore i religijske i urbanisticke mogu biti najogavniji...

mater said...

ma brat je mio koje vere bio

pekmez said...

Slabe ste kosmoplite Trst je nas. Da ste znali bi ste da se uglavnom svako drzi svoje zajednice.

slavoljub said...

ti tzv. vernici i cistunci ce nam sjebati zivote i planetu

a secam se da sam kao mali krio svecu kad ujutru nosim da se kolac isece
i nije nas bilo mnogo u crkvi

zapravo nas je bilo toliko da je pop u stvari sve do kraja osamdesetih dolazio u kucu da sece kolac
toliko je imao kuca za jednu od najmasovnijih slava u srba sv. arhangela mihaila u parohiji od tada 120 000 ljudi
onda su dosle devedesete i ni on ni njegova dva sina nisu mogli da postizavaju, pa se opet krenulo sa secenjem u crkvi

elem, htedoh da kazem da je osnovna poruka hriscanstva LJUBAV

a ne SRPSTVO!

alexandra said...

samo pitam, nista ne mislim:Da li bi promenio veru kada bi ljubav to zatrazila od tebe?

Anonymous said...

da li je moguce "promeniti" veru ako doticnu nemas?

slavoljub said...

"...i bog bi se plasio
kada bi znao
koliko te volim
koliko te volim..."
:-):-)

Anonymous said...

Joooj, umor, e baš me umor ophrva svaki put kad se iiiznooova sretnem s takvim stavovima, i uvek se iiiiznoova osetim kao u nadrealnom filmu...ma, da, zezaju me ljudi, pa gde, ono 21. vek, pa posle svega što je protutnjalo ovim balkanom u poslednje vreme... ne, trljam oči, trljam uši... ali tu je... i uvek se iznova posvađam...i osećam kao nasilna pacifistkinja jerbo ne dam ljudima da mi onako pluralistički i u duhu demokratije iznose svoja mrziteljska slobodna mišljenja...huuu...daj da protrljamo oči ipak još jednom:)))

Alisa

Anonymous said...

Ta koji đaval si ovde zakomplicirao, dragi Arso, komentiranje...jeee, ja se ne uspevam drugojačije osim kao anonimus uključit...iiii breee... daj malo razumevanja za nas tehnički neuke!
Alisa

spirit said...

uf, sad cu budem u manjini,ali...zar ako je neko bas onako u svojoj veri i ne prihvata drugu,a sretne te se kako bi se reklo sudbinski (sumnjiv pojam,al ajde) i zarad te ljubavi bi trebalo da prihvatish njegovu veru...hmmm

Kosmpolitski,ako ste oboje nezainteresovani za veru,ali ako jedna strana jeste..onda tesko do kompromisa!

Anonymous said...

Za to bar Amerikancima skidam kapu. Vencavaju se Katolici i Jevreji, u kuci se slave svi religiozni praznici, decu uce o obe religije a ne opterecuju ih ni jednom.

komentar said...

nisam bas sigurna u tvoje tvrdjnje. ima dosta mesavine ali vise ortodoksnih,kao kod nas na primer.
moja drugarica je velikih problema imala sa roditeljima i njenom okolinom jer ona je poljakinja a zabavljala se sa indusom...odnosno amerikancem indijskog porekla. srecom za roditelje i jedne i druge, katolicke su vere pa ih je to nekako malo smirilo. niti njegovi nisu bili odusevljeni sto nije induskinja, niti njeni sto je zet indus...a nema veze sa indusima, niti prica njihov dijalekt...born and raised in US, a roditelji mu se u americi upoznali.


srecom, da mi neko namece stvari poput religije, dovoljno bi mi bilo jasno da taj covek nije za mene.

Arsa said...

mene kada bi neko stavio ispred vere, automatski bi postao niko.