21.1.08

Trese lupa udara

Meni se bre nešto mnogo spava u poslednje vreme. Kao neki medved se osecam ove zime! Primeti se to i iz tema koje ovde razglabam: kuntanje za vreme, kao i posle sexa :)
Loš trip... Ne znam šta je to po sredi? Opet neko bežanje?

Pored ženskog zvocanja, prepreka slatkom snu mi je i hrkanje! Uh...
Imam poprilično lagan san. Nisam džaba bio vojni pandur, jelte :) Budim se na svaku sitnicu i znam sve šta se dešavalo u toku noći. Možda mi se zato i spava tokom dana :)

Hrkanje me ubiva! Moji matorci guslaju kao navijeni. Utrkuju se, nadjačavaju. Depresija me vata kad nam se počinci ukrste :) Tu su i grupna spavanja tokom raznih putovanja, zezanja. Ponekad oka ne sklopim, ponekad pomisljam da ustanem i ugasim zvuk :)

Dobro, nisam ni ja svećka, znam. Zaverglam i ja ponekad, ali samo jedan takt i tad probudim samoga sebe :) Kad sam bolestam uglavnom.

Šta pomaže? Poznato coktanje sigurno ne. Ćuškanje samo na kratko. Zaključak: nema spasa!
Misao koja me proganja u poslednje vreme je šta ako žena mog života bude noćni solista. Pa koliko moraš da voliš nekog da ga ne ubiješ!? :))))

Možda i nisu šašavi aristokratski fazoni sa odvojenim sobama! Em se fino odmoriš, zaželiš partnera, a usput je sve i krajnje higijenski.

Evo nekih činjenica pokupljenih tu i tamo:

Svakim tim zastojem disanja, pada koncentracija kiseonika u krvi i može dovesti do problema u radu srca, aritmije, povišenja krvnog pritiska pa i zatajivanja srca i moždanog udara. Tu su i psihičke smetnje, smetnje koncentracije, smetnje ponašanja, razdražljivosti i sl. Zvuk hrkanja potiče od vazdušnog vrtloženja nastalog zbog prepreke i vibracija mlohavog tkiva mekog nepca i sluznih nabora u delu suženja ždrela iza korena jezika. Smetnje disanja kroz nos (upale, devijacije nosne pregrade) pridonose težem prolazu vazduha kroz disaoni put i hrkanju, a naglo uvećana telesna težina s gomilom masnog tkiva na vratu izaziva to suženje.

Kako počinjete dremati i napredovati iz lakšeg u dublji san, tako se mišići u ustima, jeziku i grlu opuštaju. Ako se tkiva dovoljno opuste, ona vibriraju i zaklanjaju disajne puteve. Što je prolaz uži, to su protok zraka i vibriranje jači, a hrkanje postaje sve glasnije. Hrkanje može biti povremeni ili hronični poremećaj disanja u snu. ZBOG HRKANJA PATE SVI U DOMU

Blagim stupnjevima hrkanja mogu pomoći sledeći postupci:

* uvesti fizičke vežbe radi jačanja napetosti mišića i smanjenja telesne težine
* izbegavati konzumiranje alkohola tri sata pre odlaska na spavanje
* pre odmora ne uzimati lekove za smirenje i spavanje, kao ni antihistaminike
* spavati na boku radije nego na leđima
* namestiti krevet tako da je uzglavlje malo podignuto
* pokušati staviti ovratnik koji nije neudoban, a u snu pridržava bradu od zapadanja unatrag
* izbegavati jastuke koji savijaju vrat.

Moj favorit:
Želite li sprečiti spavanje na leđima i ležati na boku, zašijte tenisku lopticu na poleđinu pidžame!

6 comments:

spirit said...

ah... proverena varijanta,lakat u telo,vas delilac kreveta se sigurno okrece na bok i "muzika" prestaje, barem toliko da se se uspavate,nakon toga :)))

pekmez said...

To je sve borba za zivot i vazduh nasusni. jedini problem je sto svi brze zaspe od mene.

komentar said...

dajte ljudi poslacu vam cepove za usi ubijaju sve oko vas do 32 decibela!

sta je moj problem ...sto od celog kreveta on nadje da me gura sa moje polovine. i u neko doba jutros, kada mi je glava vec pala preko ivice, prebacim se besno na njegovu polovinu i izguram ga nogama do moje ivice. i tako je visio .... amozda i dalje visi.
sve me zivo boli.

i samo da vam kazem...sto veci covek nos ima, funkcije istog su mu slabije. em hrce em ne mirise nista, mozemo da se zapalimo pored nosonja dok si rekao keks.

pekmez said...

Isto ko qrc:)

Devojcice probaj da trajno zamenis stranu kreveta ili da prestruzes noge krevetu.

komentar said...

ma da imam srece da zamenim staro za novo....

ahhh..ne moze sve cvetici da bude u zivotu...kaze meni moj drug ...i onda se nadoveze..ej...nemoj sa profesorima da se kacis....ja taman dignuh obrvu...a on meni...i mladzi su od tebe ....a onda pustim kez...ko veli...pa mozda se ja i sretno zaljubim :))

Sekula said...

Čoveče. Jesi ti to kupio neku medicinsku enciklopediju?