27.8.07

Sujeverje

Nismo li svi po malo sujeverni? Bolje reći religiozni. Šta mu dođe sujeverje? Paralelno verovanje ili sujetno verovanje? Ajd ovo prvo.

Većina sveta je religiozna i pravi je apsurd što su isti ti pobožnici takođe sujeverni. Znači, primarna vera im nije dovoljna, pa odgovore traže u nekim drugim. Sujeverja meni liče na ostatke paganskih religija, dok je takođe većina praznika i rituala savremene crkve istog porekla. Ne volim reč sekta, jer su sve te verske organizacije po meni iste, samo što ove najjače imaju moć da ostale nazivaju jeresima, tj. sektama sa negativnom konotacijom. Različita tumačenja jednog istog udžbenika, da uteše nesigurne.

Retki su oni koji ne izvode neki mali ritual ne bi li bili zaštićeni od malera, baksuzluka, loše sreće i kojekakvih drugih mračnih čini. Bilo da ima lanče sa magičnim priveskom, brojanicu, prsten, neki čvor na sebi, uvek nešto u jednoj boji odeveno, bilo da ne prolazi ispod dve bandere u obliku slova A, tj. ispod merdevina, ne voli ništa parno ili neparno, ne kara ribe čija se imena završavaju na „ja“, ne psuje svevišnjeg, izbegava broj 13 u svakoj situaciji, očajava usled razbijenog ogledala, trči da preduhitri crne mačke, karanjem s guza pravi žensku decu, snovima o smrti produžava život i obratno, ne stavlja hleb naopako na sto i ne jede mrvice istog, jer tako priziva siromaštvo, ne čita ovaj blog da mu ne bi otpao đoka...

Ja lupim dva puta reketom o teren kad vraćam servu i pozdravljam se sa prostorijama kada sam poprilično siguran da se tamo neću vraćati.

6 comments:

spirit said...

ja vec rekla da uvek nosim neparan broj mindjusa u usima!
iako vrlo svesno znam da je to glupost,i dalje to radim!

Arsa said...

:))

evo savremenog primera: pomeranje i drndanje misha dok na kompu ide neka instalacija.

spirit said...

pomaze li to cemu? :))

Arsa said...

ha, ha, nicemu!

ali ja i dalje imam trip, da mu na taj nacin dajem do znanja da sedim pored i pratim kako se on zajebava!

:)

spirit said...

el mu zvrljas onaj glupi satic dok cekas? :)))

Sekula said...

Samo u ušima? Ostali delovi se ne računaju?