20.8.07

Festival piva

Ove godine sam ga propustio. Bio sam prve godine i pored široko lepezne ponude, sećam se jedino ogromne prašine koju sam izbacivao iz telesnih šupljina narednih par dana. Bio sam hrabar pa sam prošetao još jednom, mislim pretprošle godine. Čisto da uporedim sa Zrenjaninskim festivalom, koji je malo više po mom ukusu. Vido sam Zvonka tada :) "Pevo mi na noge..." :) Nije toliko masovan, dosta je mirnije i ne liči na Exit. Nemam ništa protiv pomenutog, ali kad kažem "Beer fest" nikako mi prva asocijacija nije "progresiv na mejnu" ili šta god.

Možda mi je duboko urezan u svest i film "Oktoberfest". Veoma tužan, sumoran opis naše metropole pre dvaesetak godina, ali meni dosta drag. Koji doduše i nema neke veze sa ovom temom, sem par kadrova iz Minhena i želje Buletove da vidi to čudo od festivala. U jednom delu ga pita Laušević odakle je, a on "sa Brda", "Sa kog bre brda?", "Pa sa Banovog..." :) Dodatni razlozi.

Možda i još po nešto, kao na primer moja poseta pre više godina pravom festivalu piva, malog bavarskog gradića na slovo E. Na ulazu za 5 stublića (jura) dobiješ keramičku kriglu i to litarsku. Ijao, ima u mom kraju jedan lokal sa dotičnim. Milina... Platiš krigl i tvoja je! Ideš od štanda do štanda i dopinguješ po potrebi. Naravno, za neke sitne parice. Pereca što ima, majko mila. Kad se setim samo babinih... Mmm. Tu su ringišpili svih vrsta i podvrsta, koji se preporučuju pre konzumacije. Gledao sam kako bacaju pegle jedni drugima za vrat, te sam odatle pokupio ovu mudrost.

Jedna ulica, starinska, popločana kamenom, kućice starinjske, takođe u kamenu, drveni detalji na istima i pregršt muškatli. Gde god se okreneš cveće. Puno kafanica, štandova i tih skalamerija usput. Svaka kafana peva neku svoju pesmu, u stilu švaba tra-la-la. Nema onog "kao" :)

Na izlazu vraćaš krigl i dobivaš kintu natrag ili je jednostavno poneseš kao suvenir.
Lepo za videti.

6 comments:

pekmez said...

U Las Vegasu je svaki dan Oktoberfest.


Bio sam prve dve godine jedne godine nisam mogao da slusam
onog foliranta Davora Gobca
popio par crnih piva i otisao.
Ne idem cesto na koncerte. Mesto je OK ma sta Vuk Bojovic kukao.


Ja dugo cekam sledecu knjigu Branka Dimitrijevica, ali verovatno ono iz osamdesetih
nece ponoviti. Neko to zove
duh osamdesetih pisu bajke
o tome, a ja mislim da je on
odlicno oslikao potpunu
zbunjenost i dezorjentisanost urbane populacije tih godina.
Sad ti isti pricaju da su
leteli u Dubrovnik na kafu
i slicne nebuloze. Pokusavaju
da nabiju generacijama iza
neki kompleks kako bi se oni superiorno osecali, a kako je
to trulo odlicno je prikazano
u filmu Munje kad upadnu na
zurku sa hodajucim mrtvacima
iz doba jure.

makedonsko devojce said...

steta i ja sam ga propustila(nenamerno naravno)ali se nadam da cu otici iduce godine...(Arso ocemo li ici zajedno ali kao prijatelji naravno):-)

Arsa said...

nesnalazenje u koordinatnom sistemu vrednosti :))

komentar said...

jel to bese danijela vranes rekla?

meni je celavi pricao za takve zurke, sad su mi vecina ortaka pod zemljom sto od dopa, sto od samoubistava i raznoraznih bolestina sto su navukli tokom vrlo zdravog zivota.
jedan je uspeo da se ubije sa, bese prizemlja, skocivsi kroz prozor.

spirit said...

svidja mi se ideja sa tom kriglom koja moze i da se vrati i da se zadrzi
i ja propustih ovaj beer fest

Sekula said...

Nećemo o politici ;)