3.7.07

Hvala ti majko

Kao i svake godine u ovo doba, moji proračunljivi geni isplivavaju na površ. Svuda oko nas kamioni sa lubendinjama, ali cena nikako da padne na meni razumnih 15-20 din. Početna beše osam banke. Deset kila - deset eura. Znam da bih drugačije mislio da ih ja pravim, ali za sada samo lajem iz ugla potrošača.

Preko puta moje zgrade instaliralo se par kamiona, dok ih oko pijace ima na milion. Ležemo istovremeno i ustajemo isto tako. Ostali delovi pratećih rituala nam se malko razlikuju.

Da proširim priču… Ko ne zna moga druga Baćka, evo idealne prilike da mu skapira način razmišljanja. Ko ga zna, nek se slobodno smejulji do besvesti.

Dovukla mu keva neke paprike sa pijace i on posle par zalogaja postavi pitanje da li su oprane. Nakon negativnog odgovora, on se samo zahvalio materi što mu je omogućila da upravo popuši ko zna kome!

Gledam ove lubeničare, sažaljevam ih, ali mi Baćkov komentar stalno pišti u glavi. Kaže, tu su po nedelju i više dana dok ne prodaju sve. Nema vraćanja u toplinu porodičnog doma, ne isplati se. Po ceo dan se makljaju sa robom i mušterijama. Normalno je da ih pritera u nekom momentu. Gde će? Pa u šumicu, iza žbunića, normalno. Ima hrabrih pa ukrašavaju ulaze okolnih zgrada. Nužda ne zna za komfor. Opština ne vodi računa čak ni o usranim građanima. Zatim, gde li opere ruke? Ima jedna česma u krugu pijace, ali je taj krug zatvoren od 18h do 8h ujutru. Žasu!

Onda, drugar moj s razlogom pretpostavlja da majstor u neko doba noći gluve, uvati svoj ponos i izdrka ga. Čisto da se uspava. Ako privređuje u paru, onda ima tu sreću da mu neko i pomogne. Ne pada mu na pamet, čak i da ima gde, da perne dlanove. Rasaniće ga 'ladna voda i šta je uradio…

Dođeš sutradan i pazariš voćku, povrćku i eto.

Još jedno kruženje u prirodi :)


"Ovaj krug sam razbio, u vetar rasuo..."

6 comments:

lepa said...

zbog tvoje price vise nista na pijaci necu da probam....ogadio si mi povrce i voce za ceo zivot.

spirit said...

hahaha...taman Lepa rece to!

Da napisemo krupnim slovima ovu pricu na ulasku u svaku pijacu, znas li koliko srecnijih prodavaca ces da dobijes???
Stalno su kukali na musterije sto prolaze,probaju i na kraju nista ne kupe.

Arsa said...

a jes fuj kad prolazim i gledam kako svako testira cvrstocu robe. sve ekspert do eksperta. ja bih se svima najebo majke da mi neko tako pipka vocke und povrcke.

eto, pokazao sam razumevanje za obe strane :) balansero.

nerviraju me standovi bez cena i sto moram stalno da pitam "posto", a poenta toga je cenkanje kojega gotovo i da nema.

na celoj Vidikovackoj pijaci ima samo jedan dobar trgovac i to jedan babac! zena je cudo! poceo dan je tamo, ima 3-4 spojene tezge, ima sjajnu zvaku, nenapadnu, i uvek ti cusne u kesu nesto da probas. uvek rado idem kod nje. retkos'

slavoljub said...

znam jednog sto je tako ko arsa prico, evo ga sad nosi rukavice i leti.
i sam prica sa sobom
:-)

Arsa said...

:)))

ma jok.
ja sam odmah tog dana kupio lubendinju.

lepa nemoj da brigas. toga nema na tvojim pijacama. samo ovde drkaju nervozni prodavci. tu ti je blagostanje...

:)

lepa said...

mi

nemamo pijace.
samo leti kao satro dodju iz pripizdine da prodaju svoje, a oni preprodaju ovo iz prodavnice. retko kad sam naisla na domaci paradajz...a od amisha mi sve sranje.

mi imamo lanac prodavnica 'whole foods' skupo ko dzavo ako mene pitas, i tu je, navodno, sve organsko i bez pesticida....voce i povrce izgleda kao na slikama....

za jos jedan fenomen...cvecare....
u cvecari ti ne mozes da kupis normalno cvece kao kod nas, vec je to cvece koje predivno izgleda ali NE MIRISE!!!
meni je skoro dve godine trebalo da ukapiram da cvece ne mirise (volim da kupim cvece decku) i onda pitah nekog lika, kaze cvece ne mirise da bi duze trajalo!
jedini nacin sto su se strucnjaci setili da bi cvece duze bilo sveze (a jeste jebote dve nedelje skoro izgleda kao novo) su sredili tako sto su modifikovali gen za miris. ili hormon..vec sam zaboravila sta je rekao. nesto od ta dva jebem li ga.