31.7.07

Balkanski erotski ep - BEE



Pretpostavljam da je većina vas čula za našu umetnicu Marinu Abramović koja za sebe voli da kaže kako je "baka peformansa". Zanimljivo je to da joj je deda bio patrijarh srpske prav. crkve, a roditelji istaknuti partizanski oficiri. Tokom godina činila je silna čuda i na izgled šašavluke i ja sam samo delićem svesti to slao na obradu.

Juče sam sasvim slučajno naleteo na njen filmić "Balkan Erotic Epic" od prošle godine, koji je rezultat istraživanja kulture i običaja Balkana i erotike u njima. Po njoj čovek preko erotičnosti pokušava da se izjednači sa bogovima. Ljudi su verovali da je u erotici nešto nadljudsko što ne potiče od njih već od bogova. Nemoralni objekti i genitalije imaju veliku ulogu u obredima plodnosti i zemljoradnje kod balkanskih seljaka. Direktno su korišteni u razne svrhe. Žene bi tokom rituala otvoreno pokazivale svoje vagine, dupeta, grudi i menstrualnu krv, dok bi muškarci pokazivali svoja dupeta i penise u činovima masturbacije i ejakulacije.

detaljnije

Uživajte:


16 comments:

tole said...

njenu sliku iz novina drzim na polici ispod TV-a u malom staklenom ramu (stvarno).

Arsa said...

:)))

citao sam nesto o starim projektima pre vise desetina godina. skroz opiceno!

spirit said...

meni vala promakla...

a ona varijanta sa kafom za zadrzati muza/ljubavnika me dotukla :))

komentar said...

vidi, nije mi ostavilo poruku a naravno napisah pozamasno!

oh moram ponovo pa cu da skratim: ne razumem se i ne shvatam sta je tu umetnost, ne razumem odakle potice da bih mogla da rezonujem kao umetnicki dozivljaj. nije to samo sa marinom nego sa svima koji se bave tim umetnickim modernim performansima..ne znam tacno kako to zovu. gledala sam je i na klatnu nagu skroz i opet nisam shvatila da li uopste ima neka poruka, koja je, sta je htela da kaze....jer me zbunjuju to da li radi nesto iz trenutka ili je planirano. u svakom slucaju u americi je poznata.

komentar said...

mozda je nacin na koji objavljuje previse progresivan u mojoj glavi. ipak u meni cuci neki tradicionalista kruti.

komentar said...

bog (kao takav) ne postoji. covek ga je kreirao kako bi nasao kompenzaciju u promenama sa kojima se tokom zivota susrece.

MI smo oni koji kreiraju nasu sudbinu, MI smo oni od kojih sve zavisi.
da bi se zivelo zdravo i veselo covek mora da radi na sebi i da se trudi. da bude vredan. onog trenutka kada prestane on se baca u neke leve dimenzije.

verujem u energiju koja se razmenjuje i poklanja ljudia...narocito u onu pozitivnu :)))

Arsa said...

sad ce Tole da ti kaze da je ta energija Bog.

ovo ja i ne kapiram kao neku umetnost. dobro, mozda onaj deo kad lik mastubira na kishi... :)
meni je ovo kao neki dokumentarac. svidjaju mi se ti stari obicaji. volim da razmisljam kako je to izgledalo nekad. kako je bilo sasvim normalno stajati na livadi i mrsiti grudi il muda pod nebesima.

-sta ima komsija?
-ma evo zavrsavam neke poslice po basti pa idem do livade da je kresnem. red je, rodice bolje.

:)

ismevam, ali jeste smesno.
slobodno bih povukao neke paralele i sa savremenom verom i obicajima.

Arsa said...

ladno ne mogu da se odlucim sta mi je najbolje od ovih obicaja

grudomaz, zadizanje suknje, masturbacija, pojedinacni ili grupni snosaj sa krticama? ne znam.

ono sa ribicom je dno :)
ja se secam prici o menstrualnoj krvi i kafi od ranije.

komentar said...

tole i ja se slazemo :) samo sto ja ne koristim rec/frazu/misao Bog jer me previse asocira na religiozne likove i time mi odvlaci misli od konkretnih ovozemaljskih stvari.

psihopatologija cista.

ima to draz, kada tako sastavis arso :)))
a drugo ljudi su na vazduhu, sto jes jes

slavoljub said...

super je ovo

Arsa said...

svidele ti se one babe sto zadizu suknje, priznaj :)

slavoljub said...

samo se belasa i talasa :-) :-)

spirit said...

moj dragi zapazio ( ovo sam morala da mu pokazem)i da su neke osisane na skoro brazilku sto bas nije u skladu sa starim uverenjima :))

gypsy rose said...

to sam i ja odmah htela da kazem, kako su seljancice bile moderne, ali da ne kravim temu arsinu ipak ebega umetnost je :D

Arsa said...

naravno da sam tako nesto morao da primetim :)

meni se svideo spisak ucesnika na kraju filmica i to sto su sve nashe cice na njemu :)))

Arsa said...

sa druge strane kako vam u naletu patriJotskog duha nije palo na pamet da su mozda te nashe cobancice uvele chirokanu u svet Pičode (pičić mode)???

kao što smo zlatnim viljuškama prase boc, a švaba rukama :)