1.6.07

Zajedno

Drugaru se žena zapošljava u firmi gde i on radi. On sam biva u isto vreme prebačen u drugi projektni tim i sređuje novu mašinu. Paralelno sistematski briše stvari sa stare mašine, i kroz šalu komentariše da postoji verovatnoća da će ta mašina završiti na stolu njegove žene :) Kiseli osmeh broj 17...

Kako li to izgleda? Raditi sa bračnim drugarom, tj. drugaricom :)
Znam kako je zabavljati se sa ortakinjom iz odeljenja, koleginicom sa faxa, ali ovo mi je još nepoznato. Ne kažem da ne bih probao, čak šta više ima i kandidatkinja na vidiku. Nezvao se ja Lorimer! Znam da sve to može sjajno funkcionisati uz jedno pobavezno "ali"...

Da se ne smuče jedno drugom? Dobro, neće raditi u istim prostorijama, ali ima i tih ekstremnih slučajeva. Nema zabušavanja i foliranja "ostao sam do kasno na poslu". Sve se registruje. Lepa stvar su iskrena saradnja i napor ka obostranom cilju. Mada, moraju biti prisutne razne nesuglasice po pitanju svega i svačega na profesionalnom nivou. Kako to razgraničiti od privatnog. Umetnost! Kako iskulirati nezaobilazna ogovaranja i eventualne spletke. Dozvolimo i ljubomori da umeša svoje šape... Možda postanu maskota firme.

Mora da je ludilo :)

20 comments:

tole said...

nacelno - zajebano....
....dopustam da ipak zavisi.....
....ali,teziste na 'zajebano'....ne zbog nekih flertova i te vrste veselja.....nego,brate,dani su to,godine,po vasceli dan.....kosmarno ipak.......
:-)

Sekula said...

Hvala, ne bih.

Šta više zlatno pravilo mi je da ne treba zapošljavati prijatelje niti raditi sa porodicom (empirijski utvrđeno).

Sekula said...

Jesi provalio da ovo samo mi oženjeni komentarišemo!

tole said...

ja sam srecno razveden.

lepa said...

izvuk'o si se
sad sedi dole.


:))

Arsa said...

jel ta empririja na kontu relacije Ricoh i ja?

:)

nemoj tako...

tole said...

lepa,smrc, mnogo si stroga,secam se kad sam prvi put dosao odmah si nesto vikala,smrc....
mislim,sad treba stalno da cutim i budem srecan sto sam se izvuk'o? smrc...
....jebes takav zivot....
(e,a stvarno sam SRECAN sto sam se izvukao,uvek kad pomislim na taj deo proslosti dodje mi da urlam i skacem od zadovoljstva sto je to proslost....)

mater said...

deder sta je tebi bilo tako strasno u braku? mene bas interesuje zasto ljudi to predstavljaju tragedijom ?

tole said...

pa, takve zajednice (kao sto je bila moja) jesu tragedije. trebalo bi mi bas dosta vremena i prostora da vam to elaboriram,a nisam siguran da je zanimljivo ni poucno jer je to bila vrlo specificna personalna konstalacija i situacija (al' sam se izrazio,jeb'o sam mu kevu...).
ali mogu,ako postoji zanimanje...
s tim sto to ne mogu i ne treba da nazivam tragedijom jer nista ne treba tako zvati (sve je to zivotic), a narocito zato sto imamo divnu cerku,dobru,pametnu,slatku i veselu,te prema tome tisina i zahvalnost,(jer ona je (valjda) mogla da bude rodjena samo u toj kombinaciji)

lepa said...

tole molim te, ako mozes da presaltas moje reci kao pokusaj (ocito cim ne shvatas ni ti ni vecina populacije) moj jadan i cemeran pokusaj duhovite provokacije.
ja se samo salim, sve mi je da cackam ali da bude smesno....malo improvizacije.

samo sam se shalila!!!

i volela bih da procitam to za brak sa bivsom. malo ljudi uopste prica o tome.

mater said...

hvala na iskrenosti
volela bih da znam zasto ljudi dizu toliku buku oko toga i to predstavljaju necim jako negativnim.
p.s.mozda sam slepa, pa ne vidim ;)

tole said...

aj' vazi,sutra ujutru cu da ispisem ovde kako je to bilo....sad moram da palim.

tole said...

da ispunim obecanje:
bivsu sam upoznao u diskoteci,bilo je punk/hard core vece (ispostavice se da to nije bez simbolickog znacaja),ja sam tamo bio zalutao,ona takodje (sisla je da provede vreme dok joj se ne osusi slika na kojoj je radila,znaci slikarka je).
od ranije sam je znao povrsno, mislio sam da su u pitanju 2-3 devojke zbog njenih povremeno vrlo razlicitih izdanja (a verovatno i mojih razlicitih stanja).
secam se ,sisavsi u klub, izvela je piruetu preda mnom i pozdravila me recima:'Oci su ti na mestu....'
(valjda sam joj izgledao radosno, sto i jesam bio te noci..)
od tada smo bili zajedno.u tom periodu sam razmisljao iskljucivo kurcem te sam nasom vezom bio veoma,veoma zadovoljan,nesposoban da primetim da ona pored toga sto je zanimljiva, isijava i neke problematicne simptome...
nisam shvatao da ona 'miksuje' snove i javu,stvarnost i fantaziju po sopstvenom nahodjenju.
pricala mi je lazne,izmastane,bizarne,ni zbog cega vazne price o sebi,kao da su stvarne:npr slagala me je sopstveno prezime (rekla mi je lepse,dedino),izmislila je da je stari stan na vrhu zgrade sa divnom ogromnom terasom na Slaviji njen,da ga je kupila prodajuci slike u Italiji (a njen cale joj ga je rentirao za nju),sve je bilo potpuno uverljivo jer je cak pozvala mene i mog drugara da se uselimo kod "nje" u vesernicu (koja je pripadala celoj zgradi i vlasniku stana - srecom nismo),da je bila igracica u Grckoj (odmah je kao ilustraciju odigrala pred mojim zapanjenim drustvom na nekoj sedeljci neverovatnih 15-tak minuta nekakve erotsko-poetsko-igracke improvizacije,veoma uspesne..),znaci,u stvarnosti je uvek bila spremna da podrzi svoje mastarije pa sta bude..... da ima rodjenog brata u Kanadi,citav izmisljeni teenage period,razne bolesti koje je dokazivala momentalnim padanjem u STVARNU nesvest gde sam je vracao secerima u zivot,(kasnije je to iz cista mira zauvek prestala da radi),i jos trista zaboravljenih cuda.......
inace ona je izuzetan (dipl.) slikar,neverovatan crtac (sa nekim posebnim mocima, da tako kazem,kada te crta,ako npr imas bol tih dana u kolenu za koji ona ne zna-nacrtace te bez tog kolena,ili sa kolenom sa nekom posebnom crnom senkom npr), sa nekoliko prestiznih prvih ex YU nagrada, (sva ta fakta sam video).
gledala je 'u solju' neverovatno...
zabavljali smo se oko godinu i po dana,cekali smo bebu...
za vreme trudnoce, (u snovima), komunicirala je sa bebom (to se zaista,ubedjen sam desavalo),i to tako sto je u snu razgovarala glasno sa njom,a ja,kad bi cuo da to pocinje, sedao sam pored kreveta i zapisivao.po budjenju smo rekonstruisali celu pricu,(uvek se do detalja secala snova).(za pisanje o tim otkrovenjima bi mi trebalo posebno poduze javljanje...)
rodila nam je cerku.pred bolnicom,prilikom posete,upoznao sam njenog oca i sestru prvi put.otisli smo kod njih na picence,ona je ostala u bolnici sa malom.
tada sam,bezazleno upitavsi oca,saznao da ona nema brata,da je njeno prezime drugacije itd,(naravno,noge su mi se odsekle od uzasa ali to sam prikrio i glumio normalnost i nesporazum usled mog pogresnog razumevanja...)
poceli smo zajednicki zivot,prvo sa mojim roditeljima (oni zive u drugom gradu),pa sa njenim.to je sve bilo krajnje zajebano,ona nije volela kucne poslove,ustajala je kasno,bila je nezadovoljna mojim primanjima,beskrajno ljubomorna i posesivna....
onda joj je otac kupio stan za nas i tu smo definitivno pukli.predivno dete je raslo,mi smo se svadjali bez kraja i konca,nje je bila 'puna kuca',(to mi je tesko da objasnim),a ja nisam znao gde da se sklonim i saberem.(secam se da sam se do tog stana na 4. spratu peo po bukvalno pola sata kao tezak bolesnik,stepenik po stepenik...).njene igre su bile beskrajne,neocekivane,vladao je apsolutni zivotno-organizacioni raspad.posesivnost se potpuno otela i eskalirala tako da nisam mogao vise ni na posao da odem (ako to ona nije ocekivala) bez paklene rasprave.
otprilike tada sam shvatio da citavo njeno ludilo potice iz lazi,iz zelje za hedonizmom bez pokrica,iz nesposobnosti za postenu introspekciju....
(uzgred,takodje sam shvatio da onaj ko nije naucio da zaradjuje svoj novac,ko ne pere svoj ves,ne kuva za sebe i ne placa svoje racune - nije preuzeo odgovornost za sopstveno postojanje i bilo kakvo udruzivanje sa takvom personom obicno donosi velike nevolje (s tim sto su nasi problemi bili jos mnogo dublji i komlikovaniji)).
secam se da sam je molio da na zid okacimo kalendar , da ona bude slobodna npr parnim danima (da ide gde hoce i radi sta hoce,ja bih bio s detetom i radio sve sto treba,to su bile poslednje ocajnicke mere),a ja da imam isto to npr nepernim datumima,nije htela ni da cuje,jer to je, kako je rekla, 'kraj svakom smislenom suzivotu'...
nastavila je da me svojim 'sveprisustvom' davi, tako sam to fizicki osecao,(posle sam nasao u literaturi nesto sto se zove 'mentalni zagrljaj' kod nekih vrsta psy. poremecaja,mozda je to bilo to).
a onda sam otisao.to je naravno bilo najgore,ostavio sam cerku sa njom,to je slika za nezaborav...
ziveo sam prvo kod drugara,potom nasao gajbu i bolje placen posao,dete sam uzimao svakog petka do nedelje bez obzira na paklene telefonske svadje sa njom i njenom obitelji.devojcica je duge periode provodila sa mojim roditeljima u drugom gradu, ja sam putovao na posao i tamo.
njeno (bivse zene) raspolozenje i stanje je variralo,od gotovo normalnosti do potpunog dusevnog rastrojstva.ponekad se detetu nije javljala po 3-4 meseca uopste,da bi ga odmah zatim histericno i hitno zahtevala.u tim labilnim periodima su i prolaznici na ulici mogli da primete da s njom nesto nije u redu,(tako to izgleda).
jedno leto je potpuno 'odvalila'.dete je imalo 6 god ,skola joj se blizila i bila je sa mojima na selu.cuo sam se s njom i shvatio da se potpuno poremetila.resio sam da joj vise ne vracam malecku,otisao sam do njenog (sada pokojnog) oca i zamolio ga da zajedno skocimo u centar za soc. rad da on posvedoci da mu cerka nije sposobna za dalje starateljstvo.ucinio je to i ja sam mu 'vavjek vjekova' zahvalan.
od tog momenta malecka i ja zivimo zajedno.potpuno 'paklena' faza je zauvek prosla (kada je bivsa upadala u skolu pokusavajuci da je vodi svojoj kuci posle nastave,slala miliciju,natezala se sa mnom oko deteta posle roditeljskog sastanka pred zapanjenom uciteljicom i drugim roditeljima.....).to je proslo.
posledice na detetu-ja ne vidim.verujem da ljubav leci,ispravlja,popravlja(negde procitao pa poverovao).
cerka nam je neverovatna.
najbolji ucenik u razredu,(a raspusteno cupavo cudo iako veoma lepo vaspitano,zapanjujuce elokventno i mudro stvorenje),svira klavir,(obozava ga,i tamo je najbolja u klasi,iako je to naravno savrseno nebitno nego je zanimljivo s obzirom na situaciju)ima pregrst svojih kompozicija,bila je clan pozorisne trupe (mislim da joj je to najvise pomoglo u pogledu socijalizacije,borbe za sopsveno mesto i razbijanje ev. komleksa),zavrsava sopstvenu knjigu (nisam jos procitao),hoce da ovih dana odemo do izdavaca,ima 11 god.....vedra je,veoma duhovita,ugl stalno nasmejana,pametna i slatka.....
voli mamu,ali ima periode po par meseci kad ne zeli da je vidi.mama nikad nije prestala da glumi u farsi za javnost 'ojadjenu majku', ni pred detetom,bez obzira sto sam joj objasnjavao da sam ja samo besplatna bebi siterka koja ne pravi probleme i sto sam je ucio da se raduje kad dete dodje a ne da glumi svoj standardni repertoar (potistenost,nezadovoljstvo.....)
toga je detetu zaista dosta.
sudski spor oko razvoda i starateljstva jos traje ( 1o god, iz dva ciklusa);svi su izgledi da cu ga dobiti.
eto to je obecana storija.
preziveli?

andjelijanapast said...

auu prijatelju...lepo si rekao...bar se iz tog haosa izrodila mala :)))


sad bi bilo pogresno da kazem kako si se zajebao (zbog klinke) ali taj pakao, i onaj opis kada treba kucis da dodjes...I feel you. pa to je strasno. svaka ti cast na hrabrosti da smognes snage i zapalis. mnogi se predaju i ucrvljaju, ali ti si ipak ratnik.

i ne mogu da verujem koliko nam je pravosudje u kurcu kada se razvodite 10 godina. pa to je strasno!

a zena, cudi me da joj niko jos nije dao dijagnozu..ili je bipolar disorder ili sizofrenicar. a mozda ja lupam. i moja je tetka umetnik opaljen nesto nalik tvojoj bivsoj....kakve nam je predstave pravila.... i nikad da me poslusa: kad kao preti da se ubije...pa nadje mene da mi govori...a ja njoj da se ubije...sto je najveca fora stvarno tako mislim...ibijaj se, neces mi nedostajati. jedan ludak manje. ali nece, jer to je samozivo.

tole said...

poljubac za tebe!

Arsa said...

Uf...

Nemam reci. Tu i tamo sam nacuo neki detalj, ali do sada nisam imao celu sliku. Video sam je jednom ili par puta, da li u pozoristu ili na nekoj zurci. Nismo pricali.

Iako je ovo sto si uradio bilo jedino ispravno resenje (uzeo malu, izdrzao sva mrcvarenja stoicki i nastavio zivot dalje), ja ti se bradr divim do neba!
Pored sazaljenja sto si sve to prosao i koje ti sa moje strane ni malo ne treba, ja sam jos ponosniji sto te imam za prijatelja.

odoh da sredim utiske.

Inace, malecka je pravi secerko! Ostao mi je od pre par nedelja urezan taj veoma inteligentni pogled koji ima. Sjajno

mater said...

hvala na ovolikoj iskrenosti, izvini ako sam pokrenula neku lavinu. mnogo mi je drago sto je sad sve ok i sto rastete tako kako treba.
Uzasno puno snage, volje i ljubavi treba da se sve kockice uklope na svoje mesto tj da sagledas sta je ispravno a sta ne,

volela bih da imam bar delic tolike hrabrosti.

ne znam sta bih ti rekla kao da te utesim iako to tebi verovatno nista ne znaci, ali uzivaj u tom malom "cudu" i svakom sekundu s njom.
....a negde tamo mozda te ceka neka koja ce umeti da ceni to sto ima.

tole said...

:-)

spirit said...

e tole, tole :))
zivot pise romane sto bi rekli,ti bas imas roman...
znas sta je mene najvise pozitivno dojmilo u celoj tvojoj prici,sto si sve napisao u dovoljno jasnim kratkim crtama,a nigde nema ni trunke samosazaljenja ili kukanja nad sudbinom ili ogorcenosti i na sebe i na druge.
delujes krajnje kao pozitivan lik, sto je zaista uspeh s'obzirom sta si sve preturio preko glave.
Verujem i da je malecka razlog te vedrine i eto barem iz svega toga ima nesto sto je vredno u svakom pogledu.

tole said...

imam potrebu jos nesto da dodam iscitavsi vase zaista dirljive i saosecajne komentare (hvala drugari);elem,hrabrost koju pominjete,verujte,uopste nije u tim trenucima prisutna kao kategorija,jednostavno 'picis',radis sta moras u datom 'manevarskom prostoru'.kad se pogleda unazad ovako ispisana prica,zaista izgleda kao 'zajeban' poduhvat za koji ti treba neka hrabrost,ali u stvarnosti covek pojma nema sta ga ceka,u sta se upusta,tako da tu hrabrost ne figurise,prosto radis sta moras,cinis sta znas.