29.6.07

Tajnos’

Načuo sam jutros na radiJu kako se danas otvara novi hipermarket. Nije odavno, a i malo narodu da vrati utisak da se ovde nešto ipak dešava. Ono što me je zapanjilo jeste akcija koju su sproveli i kojom se javno šepure. Svim roditeljima koji su se porodili u mesecu Maju, na kućnu adresu je poslat prikladan paketić sa izvesnim potrebštinama. Pred kraj spike jasno sam čuo zahvalnicu na saradnji svim gradskim bolnicama koje su izašle u susret i dostavile im spiskove naglo smršanih majki!

Zašto me je to na prvu loptu izbezumilo? Ima li razloga? Ima li načina zloupotrebiti tu informaciju. Ne pada mi na pamet odmah, ali opet šta se koga tiče ko se i gde porodio! Neću da se zna bez moje saglasnosti. Nek me neko ubedi da je svim tim roditeljima traženo odobrenje za prosleđivanje njihove adrese.

Ja sam u svojoj skromnoj kompjuteraškoj karijeri takođe dolazio do suludih informacija. Kilometarskih spiskova korisnika usluga par javnih preduzeća, telefonskih kompanija itd. Da li zbog lenjosti ili zdrave glave meni nikad nije palo na pamet da potražim način i to iskoristim.

Svestan toga u kakvom su stanju računari na kojima se čuvaju poverljivi podaci, stepen zaštite mreža, mentaliteta i opuštenosti ljudi koji za njima rade, kao i broja ljudi koji se ređaju na tim mašinama, te njihove želje da podele što-šta sa drugarima, ostaje mi samo da čekam pojavljivanje nekog inspirisanog pojedinca/ke, o kome ćemo nešto više saznati sa naslovnih strana novina.

Puno pozdrava vama koji ste zaveštali svoje organe! Nadam se da vas neće uskoro obradovati nekim poklonom koji će vam olakšati i produžiti život. Da ne pominjem "darove" za skraćivanje pomenutog.

5 comments:

mater said...

ja od kad sam se porodila 2 puta sam vec dobila brosuru o pamepers adekvatno milinom uzrastu kao i jedan prilozeni za probu...isto su verovatno pokupili adresu iz porodilista

a coeku mom za rodjendan stigla cestitka od agencije preko koje smo pazarili stan....onako malko da se smrznes

Zuup Detoup said...

Haha, i mi smo podobijali gomilu nekih prospekata od kako mi se žena porodila. Čak smo dobili i čestitku za prvi rođendan Sofiji od neke dečije kuće. Da ne kažem da smo dobili i neku karticu sa popustom u Cicibanu.

Mislim da bolnice fino zarađuju od toga. Nije ni nama prijatno, ali to je samo jedan u nizu "bagova" u našoj državi...

Jedina dobra stvar kod čuvanja ovih informacija je da su nas skoro zvali da nas "podsete" da treba da revakcinišemo dete...

lepa said...

ima u sumi da se poradjam

Arsa said...

dobro da te bolnica podseti, to je ok, ali da te podseti sad neka privatna klinika ili apoteka koja ima povoljne injekcije... to je jeza

znaci u pravu sam? nisam otupeo.
to ne bi trebalo tako da funkcionira...

spirit said...

zar informacije iz bolnica,bilo kojim povodom, ne bi trebalo da budu privatne i poverljive?

ja razvijem paranoju svaki put kad me zovu na fiksni telefon povodom bilo cega, a pocinju sa onim:
Vas telefon smo uzeli iz telefonskog imenika slucajnim uzorkom...jos kad bih i cula da imaju neku informaciju za koju smatram da je privatna....