14.6.07

Letio sam nekad

Do danas sam se sa smeškom prisećao usmenih predanja svoga oca u trenucima kada sam zabušavao sa učenjem. Loša ocena ili padnut ispit mi je pružao ponekad višečasovno ispiranje mozga od kojega sam valjda i naučio da se mentalno isključujem na sred konverzacije sa nekim. Dosadne konverzacije, naravno. Mada... Nebitno.

Čuvene reči koje su znale da izmile osmeh na mom licu, ali i da me motivišu d'uvatim knjigu u šake, bejahu: "Ako ti se ne uči, ti samo reci. Odma' ću da prodam ovaj auto i kupim ti deset ovaca. Pa lepo na pašnjak i nema glava da te boli". Godine su prolazile i ja sam vođen ovim jednostavnim rečima dubokog značenja završio te škole, napustio gnezdo i vinuo se ka nebu.

"A letio sam nekad, letio i ja, imao sam krila krila…", sve dok u moj Inbox nije zaluto mail koji vam prenosim u celosti:

[citat]

Juce na RTSu sam gledao nesto o zaposljavanju. I kazu kako nece niko da bude cobanin, pa zatim prikazu jednog cobanina kako cuva ovce.... I pitaju ga kako mu je, jel voli taj posao i jel moze da se zivi? Kaze on dobro mu je, posao nije previse tezak.... I na kraju kaze da mesecno zaradjuje 60.000 dinara ( a jos sam cuo da imaju hranu i smestaj )?!?! JBT!!!! On je poceo da radi kao coban sa 15 godina ( koji ce mu srednja skola ), a ja sa 25. Dakle zaradio je ( uzecu manju cifru, jer verujem da nije uvek imao toliku platu ) 45.000 * 120 ( meseci ) i zaradio je za tih 10 godina: 5.400.000 dinara, a ja sam isao najpre u srednju skolu i neka sam mesecno trosio 3.000 dinara * 48 = 144.000 dinara, a zatim sam isao 5 godina na fakultet i tu sam trosio min 16.000 mesecno, dakle 60 * 16.000 = 960.000.

Sumiram:

COBANIN

Osoba koja je pohadjala sr. skolu i fakultet

5.400.000 din ~ 66.666 EUR

-1.104.000 ~ 13.629 EUR


Dakle, razlika je 6.504.000 ~ 80.296 EUR

Neka prosecna plata programera iznosi 800 evra ~ 64.000 dinara. Postavlja se sledece pitanje: Da li ce programer IKADA stici zaradu cobanina???

Ajde, da ne budem materijalista: Ko ce zdravije i duze da zivi?


COBANIN

Programer

Gde zivi

Obicno na selu: cist vazduh, lepa priroda, nema automobila....

Obicno u gradu: smog, automobili, bez puno zelenila, bez dvorista, baste...

Radno mesto

Livada, zelenilo.....

Kancelarija, okruzen monitorima i zracenjem......

Radne aktivnosti

Teranje razne stoke na ispasu, dakle fizicki aktivan

Kucanje u tastaturu: aktivno skoro svih 10 prstiju

Ishrana

Domaci proizvodi: mleko, sir, domaca rakija......

Ovde ne mozemo generalizovati, ali velika verovatnoca je: kupovni proizvodi proizvedeni u fabrikama uz gomilu supstanci....

Dakle, logicki posmatrano cobanin ce da zivi zdravije i duze!!!

Na kraju se pitam: Ko je ovde coban :) ?!?

[kraj citata]


Pa kaže: "A letio sam nekad, letio i ja, imao sam krila, krila čobana…"


11 comments:

spirit said...

vreme je za promenu zanimanja? :))

Anonymous said...

Drago mi je da je moje popodnevno razmisljanje naislo na ovakav odjek :) Nisam ni slutio da ce to tako biti. Poslao sam mail na samo par adresa ( prijatelja-programera )

I sada razmisljam o tome sto sam napisao i nikada se ne zna.... Livada, cuvanje ovaca, dobar laptop i dobra konekcija ( cisto da se ostane u dodiru sa svetom ), pa nakon nekoliko godina se vratim sa nekoliko desetina hiljada evra i otvorim malu programersku firmu i zaposlim programere :))))) I opet cuvam ovce :)))))) - ( Sala na svoj racun )

P.P. Novi Sad

slavoljub said...

mene ovo podseća na priču oko izgubljene generacije :-)

sad bih vam svašta rekao...

Arsa said...

ne budi opterecen Slavoljube :)

lepa said...

pre bih cuvala ovce nego bila programer.
bile bi to mirisljave ovce..samo bih ih prskala na primer mijakijem da mi bas ne smrde ispod nosa mnogo.

slavoljub said...

kao, vi bi da čuvate ovce...
nego, je l sinoć neko bio u pastisu, bilo je suuuupiš!!!
:-)

ps.
ova bi još i mirisala stado
:-)

Sekula said...

Dobro bre Lepa, pa jesi ti bila nekad na selu?

lepa said...

jesam.imamo mi selo. nemaju ovce bas, ali imaju ostalu zivinu.
mali prasici, pa tele pa mali pilici :))))) mi licno nemamo nista od zivine vec vrt


zamislite cobanku u visokim stiklama :))))
[nadam se da kusta ne cita ...pa da mi krade ideje]

Arsa said...

pa zovi u taj pastis.
sta jebilo na meniju?
neki tematski zur ili samo slatke i vesele komsinice?

slavoljub said...

nisi shvatio ironiju
nema pastisa kod pastira, burazeru
:-)

Arsa said...

da vala,
odlucili smo se za asfalt i to nam je.