8.5.07

Hardcore

Sećam se šoka u školi, neki sitni razredi, kreće šizela, a svi ustaju bez reči. Ja zbunjen, nemam pojma šta se dešava. Osećam blam, neprijatnost što nisam upućen. Svi ko jedan. Kao da su godinama pre toga vežbali u kućama. Izgleda i da jesu. Gledaju u onu matoru učiteljicu, nekima glave pognute, ćutimo. Par godina nisam znao šta se to na kraju kaže! "Slavamu-slavamu"... Ludilo.

Uvek me nervirao pojam "minut ćutanja", a događaj na koji se odnosi traje 15ak sekundi. Sećam se poslednje sirene, bejah u Zaklopači. Imao sam nož u rukama i čučao sam na sred travnjaka. Jezivo!

mali prilogi:

To majka vise ne radja.

Od kakvog li materijala sagradi sebe?
To ne zna niko od neimara.
Medju rudama gvozdenim njega nema,
A ima ga medju Brozovima.

A Brozovoga nigde nema.

I hiljadugodisnje drvo trosno je.
I trosna je ziva stena
I nema ga ptica nad Andima
Nema ga kornjaca, ni hridina,
A Broz ga ima.
I nema ga nigde na znanim mestima
A Broz ga u ocima ima.

Ni gvozdje, ni drvo, ni stena, ni ptica
Ni kornjaca, ni hridina,
Od takvog kova ne sazda sina.

I sve se iz te cvrstine ko uran oslobadja,
I sve se ponovo stvara,
To majka vise ne radja

A Broza nigde nema i
Svud ga ovde ima zemlju da ovine.
Mi smo ti, mi smo ti vredni,
Od takve kovine.

I on je od kosti, od krvi i mesa,
Nije __ jurisao na nebesa.
Delana ljudskom rukom istorija je sladja.
To sto je mogao Broz,
To majka vise ne radja.

Bata Nonin

10 comments:

slavoljub said...

morbidno do bola
mislim na video
vidim ga s vremena na vreme tu i tamo i uvek imam isti osećaj
prosto je i smešno i šokantno u isto vreme kolika je to zloupotreba

poslati poruku preko neke dece koja bubaju neki tekst koji ne razumeju...

ajd na kraju da se ipak jednom nasmejem
:-)

lepa said...

ne znam kako, ali mi nismo nosili ni marame, ni kape, niti smo tita uopste spominjali.secam se jedino da smo isli u pionirski grad, i terali da se obucemo u plavo i belo...prvi razred sam bila. i to je to.
ne secam se kad je umro, ne secam se da sam stajala za minut cutanja.
i grozno je preko dece propagirati bilo sta.
ja moju necu ni da krstim, nek sama odluce.

Arsa said...

ali text pesme "To majka vise ne radja"...

na cemu li je Bata bio :)

tumacimo ovo posle onih Otkucaja!
videcete da je ipak ona pesma dobra :)

tole said...

To stvarno majke veoma retko radjaju.....
Zbog cega mislis da je Bata bio na necemu,zasto neverujes u prirodno nadahnuce i spontane uzlete duha izazvane istinskim ushicenjem.......
Eh,Arso,Arso.......

spirit said...

ja sam 1982. ucestvovala na sletu,dobili smo za uspomenu na ono mucenje od ucenja koreografije neki zuti kompletic na koji su se nenormalno sakupljale one male crne musice,repliku tadasnje stafete,na majici je bio Titov lik,naravno...
a covek je bio vec mrtav iha haj...
a nam je trebalo to da bude nevidjena cast,sto ucestvujemo tu,a nismo imali pojma zasto...
secam se i toga da su na godisnjicu njegove smrti svirale sirene i da ako smo bili u skoli morali smo da ustanemo i stojimo mirno i u tisini dok zavija sirena...

sad jedino ne mogu se setim do kog razreda smo to morali da radimo.

tole said...

Ja se najvise secam svog straha i uzasa kad sam shvatio da sam izgubio pionirsku maramu......

Arsa said...

ajd Spirit ako se secas nekih pokreta, slikaj se i poaslji koreografiju :)

zuta boja... sta ste pravili? zastavu? sta mu je bilo zuto? neki golub, zvezda...

sjajno!

Arsa said...

Tole, cim sam procitao tvoj komentar krenuo sam u glavi da pretrazujem i da se presipitujem gde je moja marama i kapce :)

idi begaj...

znam da sam za vreme gimnazijskih dana jednog medveda iz detinjstva ukrasio tim svetinjama sa sve nekim naocarima za sunce. bese na sred oltara i Juliom Roberts u pozadini.
mlados' ludos'... say no more

Sekula said...

Je li Arso, šta ti sa svoji 10.ak godina radiš sa nožem u rukama u travi??? I još čučiš!

Sve mi se čini da nas odvlačiš od "prave" teme.

Sekula said...

A za "recenziju" vidim navlačiš, navlačiš...

c,c,c...