4.4.07

Monos (jedan) + Polein (prodati)

Nije ljucki, ali meni je malo bilo drago što se neko setio i popalio silne PTT kablove kod mosta Gazela i pokrao stotinak metara bakarnog kabla na Dedinju! Five euros per kilo on black market :) Dobar deo grada i okoline bez telefona. Aerodromska kontrola letova bila odsečena! Baš danas kada sam i ja po ko zna koji put ostao uskraćen za nešto što bi trebalo da se podrazumeva.

Pre dve godine pojavilo se čudo na domaćem tržištu u vidu ADSL-a. Internet, brži i bez zauzeća telefonske linije. Vau! Zovem, prijavim se na više mesta, ali... "Vaša centrala to još ne podržava". Hajde, dobro, predgrađe, ko me jebe.

Pre dva meseca me obaveštavaju da mogu ako sam i dalje zainteresovan. Na poslu lud internet, kod kuće ionako samo prespavam. Desi se ponekad da mi BAŠ treba, ali se strpim do sutra. Razmišljam ovih dana, kada mi se javila ponovo ta potreba sa velikim slovima, što da ne! Nije ni strašno kad vidim cifru. Pustim u pozadini filmovi nek se spuštaju dok nisam tu :) Dvajes jurića mesečno dajem na tolike gluposti. Odem, potpišem ugovor, platim prvi mesec i čekam da me pozovu da dođem po modem. Desetak dana se čeka. One dve godine niko ne pominje.

Zove danas snajka ispred jednog internet provajdera i izvinjava se. "Pa vaš broj je prebačen na drugu centralu koja to još ne podržava. Znate li možda zašto?"

Znam li zašto me neko kara s namerom ili bez? Ne, ali odavno sam prestao da tražim razlog i samo uživam što mogu barem nekog usrećiti. Mislim da se tako i moja sestra osećala pre par nedelja kad su joj promenili broj telefona BEZ da joj saopšte. Posle par dana ukapira, kad su joj se svi izjadali da ne mogu je dobiti. Zove Gazde da bi joj bez izvinjenja ili bilo kakvog objašnjenja rekli "pa to nije više vaš broj".

Kao i svi građani (diskutabilno korišćenje termina) srećni smo što uopšte i imamo žicu. Monopolska pozicija je Telekomu onemogućena pre 2-3 godine. Gistro! Da li je moguće da se nije pojavio novi operater? Da li je moguće da mu nisu stvoreni uslovi za to? Da li je moguće da ne postoji potreba ka konkurenciji, ka poboljšanju kvaliteta veza? Da li je moguće da se ovde ništa ne dešava. Ah da, prvo da rešimo "Kosovo". Šatro.

Da li je moguće da sam se ja opet probudio "međ' šljivama"...

Dobijam te napade besa s vremena na vreme, ali sve ređe. Posle me pitaju svi zašto toliko masturbiram... Doduše počinjem da se mirim sa svetom oko sebe. Bedak. Ostavljanje je podjednako teško kao i kasnije odolevanje. Čuo sam danas u nekoj antialkoholičarskoj debati.

Ako pukne veza, znajte da sa

16 comments:

spirit said...

ah,sta da ti kazem,kad sve znas ;)

meni tri godine kablovski net sljakao sjajno,a onda od jesenas kada su krenuli nesto kao da usavrsavaju mrezu sve gore,a tek od januara....

mislim da znam po imenu sve ove operatere zaduzene za net (da napomenem kolika je umetnost dobiti zivog coveka,umesto slusanja programskih sema),pa kad krenemo,do koga je (uvek do njih),pa ne vide modem na mrezi,pa vide modem ali ne i racunar iza njega,ma sta hoces do onog stvarno ne znamo sta je u pitanju,upisali smo reklamaciju,docice tehnicka ekipa...

strasno bre,a kao najbolji su,sire se po Srbiji ko epidemija posto su tako dobri i sposobni..ma...

andjelijanapast said...

e brate prijatelji tako je i meni....i sve to pripisujem crnackoj lenjosti i meksikckom glupavoscu. posto samo ti i rade to ovde

zato dajem 80$ mesecno za dva internet provajdera. jedan je kablovski drugi telofonski. oba su T1 veze, ista brzina i nema nedelje da neki od ta dva ne zakaze.

a to kod nas je divljastvo najgore vrste...valjda ce brzo doci strane kompanije i da pokidaju monopolsko trziste...mi smo totalni divljaci. a tako lepu zemlju imamo i pametne ...medjutim generalno smo nesposobni.

andjelijanapast said...

a koliko tih provajdera ima kod nas? i koliko placate ..u evricima ako moze?

i jel mozete da imate te veze sto imate na poslu kod kuce?

Arsa said...

mi na poslu, sad bivsem jelte, imamo link od jednog megabita (Mbit/s). najbrze sto sam u zivotu iskusio :(

tvoja T1 veza koliko se secam ima protok od 1,5 Mbit/s.

svedjani, majka firma, imaju 100 Mbit/s, dok je po kucama standard od 20 Mbit/s.

Fuj!

Na prvom sam spratu i skok sa prozora ne bi imao trajne efekte...

Arsa said...

cene.

ADSL jebacki 768/192 kbps (download/upload), bez merenja saobraćaja, oko 45e. ja sam hteo varijantu od 20e, 256/64 kbps.

Kablovski za tu brzinu isto, ali ima i jedan stepen vise: 1024/512 oko 50e.

postoji mogucnost iznajmljene linije, tzv. poprecna veza, gde ti dovuku kabl do gajbe, ali to boli u evrima. veoma! retko da se i prosecne firme odlucuju na to.

jedini napredak u poslednjih 10 godina koji sam ja iskusio je prelazak sa pulsne na digitalnu centralu. za sada oko 7e mesecno, flat, preko modema. Ludilo!!!

Arsa said...

provajdera ima poprilicno i uglavnom su ok. medjutim, svi oni iznajmljuju linkove od Telekoma i sve ide preko tog uskog grla na kraju.

pazi kad je internet telefoniranje ilegalno, jer se jelte zaobilazi glavni ubirac kajmaka.

~ dirty danny ~ said...

Cekala sam da ti prvi kazes. Pricaj nam o tom novom poslu!

Sekula said...

A ja, kad sam pročitao temu, mislio da ćemo pisati o Miškoviću i supermarketima.
To mu nekako dođe kao mnogo veći problem. Jesti se mora a bez interneta se može.

Sekula said...

I da napomenem: nije telekom jedini sa spoljnom vezom.
Verat ima direktan link ka mađarima ali je relativno "uzak" i još uvek su mala firma (čitaj ne naročito profesionalna).
Naravno jedan deo lokalne mreže i oni rentiraju od telekoma jer nemaju mogućnosti da izgrade sopstvenu infrastrukturu.

Geg Halfrunt said...

Ono što je meni bilo najsmešnije je da su ganci odrali Optičke kablove(!!!!???) sa Gazele i kod Prokuplja.

Došla nova Era digitalnih gancija! :D

spirit said...

ja koristim kablovski,ali ne flat nego uplacene Mb. Tako ti paket od 3500Mb izadje oko 23 evrica,a maximalno trajanje tog paketa je 2 meseca.Kazu da je protok 512 Mbit/s.

Ako ne skidas filmove,to moze da se razvuce na nekih mesec i po.

Arsa said...

ko da znaju da mene treba da zaskacu.

zgrada puna penzosa i naravno tri godine prodje, a ni traga od kablovske. "koji je to kanal bolji od drzavnog?"

odlucimo sestra, zet i ja za ovaj TotalTV. Sve to samo preko satelita. moji vec u Sopotu uveliko koriste. Ukljucimo jos komsije jer su im terase na odgovarajucoj strani sveta (gledaju na jug). Mi smo evropski orijentisani pa pokrivamo samo sever :) Da pomenem da je cuveni SBB iza toga, koji je poznat po zemlji da uzima kintu uz obecanje da ce sve biti gotovo za mesec dva. Prodju godine, a nista od svega. sva sreca pa nisam dao kintu ovaj put.

pre mesec dana svi kablovi razvuceni, tanjih postavljen, ali prijemnik (receiver) jos ne mogu da dobijem. mali zastoj na carini. Spedicija, carina.
MESEC DANA!!!
MESEC DANA!!!
MESEC DANA!!!

mali zastoj. koliki li je veliki...

Arsa said...

zasto li se ja nerviram?
cemu ovo?

dolazim do zakljucka da smo stoka, pa me drugi optuzuju sto tako govorim o svom narodu.

onda osecam komentar u vazduhu tipa "sta trazis ovde, idi u pizdu materinu."

uglavnom i ne serem vise zbog te dve stvari, jer me nemam dalju argumentaciju.

andjelijanapast said...

zato svedjani stalno hahe kako smo mi u americi unazadjeni!

meni je prilicno brz...mislim kliknem i otvori se strana. za pesme mi treba 3 minute otprilike u zavisnosti koliko nas je nakaceno, a sada sa onim azureus torentnom bukvalno skine za 15 minuta seriju!
moj pc je brzi od draganinog jer on ima sve licencirano pocev od OS do antivirusa i pun djoka programa dok mu se digne sistem, a kod mene ne. procesori i memorija su nam prave budze.

andjelijanapast said...

telekom zar ne bese to karic?

slavoljub said...

ja sam na sbb kablu

jebo me ko me s njima povezo
:-)