6.3.07

Nisam ja...

"Da je šutnja snaga, a govorenje slabost, vidi se po tome što starci i djeca vole da pričaju."

"Kad počnemo da se pitamo šta ćemo sa svojim životom (kod nekih se to pitanje postavlja i u mlađim godinama, a kod većine sa prvim pojavama starenja), to je znak da silazimo sa pravog puta i da život ne zna šta će sa nama. Jer, ne živimo mi život, kao što u svojoj slijepoj egocentričnosti mislimo, nego život upotrebljava nas, upravlja nama i odbacuje nas kad više ne možemo da poslužimo njegovim nama nepoznatim ciljevima. Poslije toga mi još „živimo„ neko vrijeme, ali samo po inerciji, krećući se sopstvenim pogonskim sredstvima, dok nas taj život ne skloni sa piste kao smetnju svom živom saobraćaju. Dešava se, naročito na putovanjima i kad ostanem duže sam, da izgubim račun o vremenu i o sebi u njemu, da mi posve nestane utvrđeno osjećanje vremena, kao što čovjeku nestaje daha, da gubim brzinu i padam kao mrtav predmet, sopstvenom težinom. Tada se gubi najprije sjećanje, pa svijest o sebi i svojim dimenzijama, planovima, dužnostima i potrebama, naglo slabi volja i odliva se snaga od nas. U tom stanju, kad bi potrajalo, ne bi se moglo živjeti ni onoliko koliko čovjek može izdržati bez vode ili bez hrane, jer od njega postaje živo ništa koje se gubi u opštem, bezimenom postojanju.“

"Ljudi koji sami ne rade i ne poduzimaju ništa u životu, lako gube strpljenje i padaju u pogreške kad sude o tuđem radu."

"Ljudi male pameti rijetko se boje da ne budu dosadni."

"Mladost je sretno doba u kome čovjek počinje da vjeruje u sebe, a još nije prestao da vjeruje drugima."

"Ništa ljude ne vezuje tako kao zajednički i sretno proživljena nesreća."

"Ništa nije teže ni strašnije nego gledati svijet oko sebe očima bivše ljepotice."

"Onaj koji ne iznosi nježni cvijet svoje duše na vjetrove iskušenja, pa ma ga i cijela spasio i prenio do kraja, tome je kao da ga nikad nije ni imao."

"Primitivni i ograničeni ljudi imaju razvijenu sposobnost nadanja. Kod umnih i darovitih ljudi ta moć je, čini mi se, manja."

"Svi smo mi mrtvi, samo se redom sahranjujemo."

"U zemlji mržnje najviše mrze onoga ko ne umije da mrzi."

"Životna snaga jednog čovjeka mjeri se, pored ostalog, i njegovom sposobnošću zaboravljanja."


I.A.

12 comments:

womatrix said...

e brate, ovo za zaboravljanje sam prva! ko da imam pileci mozak.
znas sta meni rade drugovi? sacekaju kurve par meseci da zaboravim, i onda me, na primer, odvedu u kafic, bar, gde sam se par meseci pre toga zesce popickala sa konobaricom ili bartenderom.
i onda kuliraju lepo a ja se kulturno smeskam toj istoj zrtvi sto je najebala ranije, ne sanjajuci da imamo burnu proslost!

valjda imam taj neki okidac, samoodbrana od stvari koje me na neki nacin opterecuju....mozda.

Arsa said...

:)
secam se pricala si :)
super stvar

womatrix said...

al pamtis!!!

:))

pazi kako sam se ofucala vec sam pocela da se ponavljam...strasno! :))

Arsa said...

sjajno mi je da pricas taj primer, a prozivljavas drugi premer!!!

spava mi se, ali ne mogu da prestanem da se cerim :))

womatrix said...

da, totalni matrix :)

slavoljub said...

hahahaah

Arsa said...

hoce li neko provaliti ko je lik sa mojim inicijalima?

Anonymous said...

Ni manje ni vise nego Ivo Andric. A ko bi drugi?

Arsa said...

jasta brate!

negro, jedna mala molba.
mojne ovo Anonymous :)
molim te stavi bilo koje ime, nadimak, alias.
nakon proslomesecnih incidenata na blogu malko se najezim svaki put kad vidim Anonymous :)))

HVALA UNAPRED

Arsa said...

Znate li da je Ivo poznat po tome sto je u svojim delima koristio recnik od nekih 200-tinak reci, sto je veoma skromno. Jos jedan dokaz da su savrsenstva u jednostavnim stvarima :)

ne znam da li sam u pravu, ali to mi je ostalo u glavi od ko zna kad.

slavoljub said...

prebroji, bre arso samo ovo sto si citirao :-)
mislim da je on jedan od pisaca sa najslozenijim recnikom u svetskoj literaturi
samo turcizama ima preko 2 000

womatrix said...

ja sam znala odmah da je ivo...nisam znala da je pitanje!

znam jedno pet pisaca, i ivo medj' njima :)