10.1.07

Priča na note

Nikad nisam slušao reči pesama. Uvek mi je bio smor. Slušao samo muziku. Ritam, melodija, solo, prelaz i slično su me jedino zanimali. Učio sam napamet silne pesme ne bih li anđeoskim mi glasom pokrio greške u sviranju :) Učio sam ih baš ono idiotski kao u školi: na pamet! Bez razumevanja :) Nisam spajao gradivo.

Ima jedno desetak pesama koje me neverovatno pokreću. Kad ih čujem osetim da lebdim, da mogu sve, da je vreme stalo, da sam iznad svih i svega. Zanimljivo je i to da slabo mogu sada da ih nabrojim. Prepoznam taj osećaj samo kad ih čujem.

Hajde ustvari da probam i setim se nekih... Trenutno mi pada na pamet "Electric Dreams". Sećate se starog kompjuteraškog filma kad je komp "pametan" i muva ribu koja svira čelo iz stana ispod ortakovog - vlasnika kompa. Onda "Come on Eileen" - D.M.Runners, "Anybody seen my baby" - R.Stones, "Waiting for the miracle" - L.Cohen, više pesama od Madness-a, "Sweet sixteen" - B.Idol, "The Wall" album P.Floyd, "The Eve of the War" - soundtrack "War of the worlds", par Rundekovih stvari, moram i Đoleta da ubacim iako sam ga se zasitio za vjek vjekova: "Lepa protina kći" i "Ćaletova pesma"... Uh jebo te, pa ima toga dosta. Pišem ovo i shvatam da je tu mnogo više pesama. Gomila. To je i normalno. Mada pedesetak i nije neka cifra za ovih godina tridesetak :)

S obzirom da sam u više navrata etiketiran kao tužna osoba, ta moja "mračna" strana mi je napokon počela skretati pažnju na reči pesama. Vidiš, možda sam ih ja ignorisao iz predostrožnosti. Da ne dignem ruku na sebe :) Ha, ha... boc.
Sasvim druga tema, ali na brzaka moj bi izgovor bio "duša slovenska".

Tako ti se znači, s vremena na vreme desi život i ti malo bedačiš, dramiš i čuješ jebeno sve oko sebe. Svaku reč. U svakoj glupoj ljigavoj pesmi počinješ da prepoznaješ svoju muku pa i neku pride koju prizivaš :) Zajebano, jašta brate...

Nisam više u tom stanju. Dobro, možda nekih 10%. Sada sam u tripu da
potražim reči kada mi se svidi neka mjuza ili se zapitam na kontu naslova o čemu li se tu radi.

Cela priča mi je pala na pamet kad sam otkrio reči ove surove pesmice:

Got My Mind Set On You -
George Harrison

I got my mind set on you, I got my mind set on you

But it's gonna take
money, a whole lotta spending money
It's gonna take plenty of money to do it right, child
It's gonna take
time, a whole lotta precious time
It's gonna take
patience and time to do it, to do it
To do it, to do it, to do it, to do it
right, child

And this time I know it's
real, the feeling that I feel
I know if I put my mind to it, I know that I really can do it
I got my
mind set on you, set on you

Surovo, a?

10 comments:

Andjelija said...

ha! pazi kada ja isto ne obracam paznju na tekst pesme....u stvari toliko sam preokupirana muzikom da mi tekst nije bas bitan.
a posto volim da pevam, onda odstampam tekst i pevam po kuci...
vrlo vrlo tesko naucim tekst koji treba da pevam od reci do reci, uvek moram nesto da iskrivim po mome.
a kada se radi o recitacijama izuzetno brzo ih memorisem, bukvalno mi treba par minuta, ali se posle dva dana uopste vise ne secam.
ima tekstova koji me oduseve u tom momentu.
vazim za nasmejanu i veselu osobu ali i drkadziju.

Andjelija said...

i volim tekstove sa konkretnom radnjom :) ....
This Is Hardcore-pulp

You are hardcore, you make me hard.
You name the drama and I'll play the part.
It seems I saw you in some teenage wet dream.
I like your get up if you know what I mean.
I want it bad. I want it now.
Oh can't you see I'm ready now.
I've seen all the pictures,
I've studied them forever.
I wanna make a movie so let's star in it
together.
Don't make a move 'til I say, "Action."
Oh, here comes the Hardcore life.
Put your money where your mouth is tonight.
Leave your make-up on & I'll leave on the light.
Come over here babe & talk in the mic. Oh yeah I hear you now.
It's gonna be one hell of a night.
You can't be a spectator. Oh no.
You got to take these dreams & make them whole.
Oh this is Hardcore -
there is no way back for you.
Oh this is Hardcore -
this is me on top of you &
I can't believe that it took me this long. That it took me this long.

This is the eye of the storm.
It's what men in stained raincoats pay for but in here it is pure.
Yeah. This is the end of the line.
I've seen the storyline played out so many times before.
Oh that goes in there.
Then that goes in there.
Then that goes in there.
Then that goes in there. & then it's over. Oh, what a hell of a show
but what I want to know:
what exactly do you do for an encore? 'Cos this is Hardcore.

Arsa said...

Ha, ha. Sve ovo od slova do slova mogu slobodno da pridodam u svoju pricu :)))

Andjelija said...

tebi bi se svideo pulp dramski je fazon :)

Andjelija said...
This comment has been removed by the author.
Mita said...

Eh nekada sam imao bend, i ova stvar nam je bila u repertoaru. BTW George je moj omiljeni muzicar. 1970 je izdao dupli album, koji se smatra za najbolji solo rad nekog od Beatlesa. Ipak preporucujem DVD Concert For George, svirka koji su organizovali njegovi prijatelji (Clapton, McCartney, Jeff Lynn, Tom Petty etc.) i na kojoj su svirali njegove najlepse pesme.

Arsa said...

Aj donesi ovih dana taj koncert! Slucajno sam ga obrisao onomad

btw, slavoljub je napravio blog na slog tako da sam poceo da vezbam stihove za tvoju pesmu :)

Arsa said...

Cavatina iz "The Deer hunter", Sultans of Swing - Dire straits

Arsa said...

"Rodjeni, Bato" - Kaliopi,
Bato,htjela sam letjeti
Bato,krila mi slomili
Bato,mogla sam voljeti
Bato,nisu me pustili


"Deni" - COD
kad nemiri budu dio nas
i kada nam kucne zadnji cas
i tada cu Deni kao i sad
da te...

Anonymous said...

врло занимљиво, хвала