11.1.07

Ko luduje i od sreće tugu tka?

Ovo je ipak tema za neki doktorat il sličnu naučnu studiju. Ja ne mogu reći ni da ću se pozabaviti njome, jer će sve što napišem ličiti na kojekakvo baljezganje.

Kroz ceo život slušam kako su slovenski narodi senzibilniji, duhovniji od zapadnjaka. Vođeni emocijama, a ne racionalnom razmišljanju. Toplina, gostoprimstvo, druželjubljivost. Svega toga nema u jurnjavi za pišljivim eurom ;) Tamo su svi ljudi roboti = lezi, diž' se, ustaj, sedi. Džaba bilo svog onog komfora, dobrih puteva, zgrada, tehnologije i tehnike kad ne znaju i ne stižu da uživaju u svemu. Bla, bla...

Skoro sam u klozetu bacio pogled i na jedan zanimljiv članak s naslovom "Pravoslavlje i kapitalizam" (Ekonomist). Gistro nas crkva navodi na to da je plemenito biti siromašan i kako će mnogo proći dok se ne otrgnemo od misli materijalno = prokleto. Zvuči mi kao traženje izgovora za lenjost. Hrišćanstvo je religija, a katolicizam i pravoslavlje su crkve, tj. nuspojave.

Počeo sam kao Šeherezada da nadovezujem priče. Evo već imam sledeću temu. Poštedećete me znači i ovaj puta! Samo sex onda... :)

Pored navedenih vrlina koje krase našeg čoveka dodao bih i element tuge. Uvek neka čežnja za starim "dobrim" vremenima, propuštenim prilikama, izgubljenim otadžbinama, prijateljima, ljubavima i sl. Proćerdani i suludo vođeni životi svuda oko nas.

Šta je to u nama toliko tužno? Da li mi stvarno ne znamo da živimo? Drmaju nas ko zna kakva nedaća. Šta da kažu silni narodi u onakvim nemaštinama, redovnim prirodnim katastrofama, suludim društvenim uređenjima i da ne nabrajam više. Da li se to samo za kamere keze ili su stvarno zadovoljni? Ne znaju za bolje, a? Da li se samo tešim ili bih voleo da mislm kako nije surovo ići dalje, napred, ponovo iz početka, ponovo život u drugim vremenima i okolinama, sa drugim ljudima, otadžbinama i ljubavima. Ovo poslednje nema veze sa predstojećim izborima :)

Ne verujem da je rešenje isključiti srce i saživeti se sa prolaznošću oko nas. Propašće kafane, pisci balada, muzikanti i industrija alkohola. Nezaposlenost u najavi, te nove nesreće na pomolu :)

Da li je onda rad rešenje? Očigledno imamo previše vremena da razmišljamo o glupostima! Radi-spavaj varijanta ne dozvoljava taj luk$uz.

Evo i ja ovo sada škrabam, a mogao bih malo da provaljujem .NET remoting. Odoh, grize savest...

Na kraju da dodam utisak da imam osećaj kako nisam ni započeo temu. Rupa bez dna. Eto bedak.

Gde je ona flajka...

*Inspirisano momentima Đ.Balaševića, autora umetničkog pravca "Bedak za 24 sekunde".

4 comments:

Andjelija said...

imam problem sa skoro svim religijama. koja je to zdrava pamet da kaze da je covek gresan!
ko ima pravo da takve stvari propagira?!?!?
sve crkve su preteca drustvenog poretka. njihova politika je uvek ispred vremena.
majke mi, zao mi kada vidim cime se meni uzasno dragi ljudi bave...a toliko je drugacije (lepse) u svetu bez crkve i bez te vere sto se prodaje.

Arsa said...

po meni je religija najveca droga. bezanje od stvarnosti i trazenje izgovora za svoje il' tudje nesposobnosti, slabosti i neuspehe.

mislis ide tim redom:
religija -> pravoslavlje sa kritikom materijanog -> nemastina -> neobrazovanje i nekultura -> nesnalazenje u zivotu -> bedaci -> tuga!

zalepih se za pravoslavlje, jer je o nama rec, ali mislim na ceo Balkan sa "bratskom" Rusijom.

Andjelija said...

moguce

Arsa said...

eto, svi ste se izbedacili i otisli u kafanu.

nema ko da komentarise...