30.1.07

The Garderober

Harwood-ov garderober beše tu sa glumcima i njihovom željom da igraju predstavu iako je napolju pičvajz od rata i ubijanja. Naši garderoberi su tu kraj nas, ali ne i sa nama. Napolju se ništa ne dešava, ali unutra jeste pičvajz i neko će večeras sigurno da se ubija od... Otišao sam od teme.

Klubovi, diskoteke i slične obori gde se okupljamo mi ovce, postadoše mesta gde nas šišaju i gde ne bi trebalo. Ne mislim na međunožja, ali ako malo budem ušao dublje u problem mislim da mogu i to dokazati.

Na ulazu prvi čovek sa kojim se susrećemo je onaj, nazovimo ga, garderober. Nepisano je pravilo da je obavezna, da je preporučljiva, da se plaća, da je prilog dobrovoljan itd. Nije li to čuvanje garderobe sastavni deo usluge lokala? Pa naplatite kroz piće ili hranu, sestru vam pozdravim. Isto važi i za WC. Čoveče, sedim u kafani i moram da nosim sitno na pišanje! Kako me izluđuju gluposti...

Obično je moj bakšiš nula, a kad je obavezno skidanje volim da se prepirem, kad sam se već zajeb'o i ostavio jaknu. Najslađe mi je bilo pre par nedelja kad me ispratiše sa rečju "garderoba se naplaćuje". Molim? Gde piše? Na šta će on da ne piše, već se podrazumeva. Aha! A gde je cenovnik? Nema ga, zna se da je 100 din. Jel tako!? Promet usluga i dobara zahteva fiskalni račun, mogu li dobiti jedan? Prc...

Pogledao me je kiselo i shvativši da je naleteo na mentola samo je izustio "u redu je".
E pa nije u redu!

Kad ostaneš i čuvaš mi stvari dok padaju bombe možda i dobiješ nešto. Jel tako Robi?

15 comments:

Andjelija said...

razumem arso sta pricas, ispada da ti iz dzepa traze novca bez tvog odobrenja.

cesto krijem od dragog koliki baksis dajem konobarima i frizerima za njihove usluge i strpljenje sa mnom.
sitninu uvek dajem klosarima ali to je iz sasvim sebicnih razloga a ne zato sto njima mozda trebaju parice.

slavoljub said...

ali vrh je stvarno sitniš za pišanje :-)

to treba da uđe u onaj naš promotivni cnn spot :-)

otkopčaš šlic, a ono krene sitno!
po uriniranom podu :-)

Arsa said...

prosjacima radno sposobnim ne dajem! deci nikada. bivsa je poklanjala kifle koje po pravilu niko nije uzimao.

baksis konobarima mi je u iznosu "kilo 'leba". dobijas platu, a ja te castim hlebom. ej, ko je meni pokonio hleb danas?

obozavam da trazim kusur do poslednjeg dinara. vidim sve na stolu i onda dajem ako je zasluzeno. kad vidim volju da prebira po novcaniku i trazi pisljivih par dinara, obavezno nagradjujem, ali kad odlazi uz misao da se sića podrazumeva kao baksis! ijaoj...

pre par dana sam jednog lika uvredio, jer sam trazio racun pre nego sto mu dam pare. Ladno mi je rekao: dobices racun, ali mi se ne svidja tvoj stav :) Sjajno! Izgleda da je iz omiljene mi sorte sljakera - kompleksasha gradskih: "studiram, a moram da radim i bakcem se sa kojekakvima ovde".

neko bi nazvao ovo izdrkavanjem, ali meni kinta ne pada sa neba.

na ulici se redovno saginjem i uzimam sitno. tvrdim da dok ne budemo postovali dinar, kakav god da je, necemo mrdnuti iz ovog blata!

Andjelija said...

ja jos zamolim da mi ne daju racun! samo skupljam po dzepovima.

maa mozda bi se drugacije ponasala da sam tamo. ovde nas niko ne bije za tip.

slavoljub said...

jbg kad sa konobarima sklapaju ugovore, gazde im u platu računaju i tip

10% je cool

movie maker said...

Lukas devedesetih.. račun za turu pića je 70 din a konobaru dajemo 100 din bez rečenice "zadrži...". Posle 5 minuta pitamo za kusur a on će na to "na ovom splavu se kusur ne vraća.." mada je ipak vratio :-)

E a ona deca što prodaju ruže u Skadarliji su tek šou, ranije je bilo da za ružu daš koliko daš a sada za jednu traže 400 (četiri stotine) dinara aaaa

U Turskoj postoje kutije za bakšiš a pojedinačno davanje bakšiša nije praksa.

Inače ne valja ti to što si Baja Patak.. remetiš kružni tok novca zato i ne dobijaš bakšiš. Znaš ono "što više trošim više mi i dolazi i obratno..."

Andjelija said...

kod nas je tip uracunat u platu?!

mislim da je vise od 10%, cini mi se 15%.
francuzi su najvece stipse sto se baksisa tice.
japanci, moras da im pokazes da se tipuje i onda vade svi do jednog po dolar. ako si im pokazao pet, onda vade pet dolara :)))

sou su zivi

Arsa said...

sledece je malo poduze, necu da gi kratim. uticaj filmova na moje misljenje :)))

Arsa said...

EDDIE
All right. Everybody cough up some green for the little lady.

Come on. Throw in a buck.

MR. PINK
Uh-uh. I don't tip.

EDDIE
You don't tip?

MR. PINK
No - I don't believe in it.

EDDIE
You don't believe in tipping?

MR. BLUE
You know what these chicks make? They make shit.

MR. PINK
Don't give me that. She don't make enough money, she can quit.

(Mr. Blonde laughs.)

EDDIE
I don't even know a fucking Jew who'd have the balls to say that. Let me just get this straight. You don't ever tip, huh?

MR. PINK
I don't tip because society says I have to. Alright, I mean I'll tip if somebody really deserves a tip, if they really put forth the effort, I'll give 'em something extra, but I mean this tipping automatically is for the birds.

(Eddie laughs.)

I mean as far as I'm concerned they're just doing their job.

MR. BLUE
Hey, this girl was nice.

MR. PINK
She was OK - but she wasn't anything special.

MR. BLUE
What's special, take you in the back and suck your dick?

(They laugh.)

EDDIE
I'd go over 12% for that.

MR. PINK
Hey Look, I ordered coffee, right? Now we've been here a long fuckin time, and she's only filled my cup three times. When I order coffee, I want it filled six times

MR. BLONDE
Six times? Well, you know, what if she's too fucking busy?

MR. PINK
Words "too fucking busy" shouldn't be in a waitress' vocabulary.

EDDIE
Excuse me, Mr. Pink - the last fucking thing you need's another cup of coffee.

MR. PINK
Jesus Christ - I mean these ladies aren't starving to death. They make minimum wage. You know, I used to work minimum wage. And when I did, I wasn't lucky enough to have a job society deemed tip-worthy.

MR. BLUE
You don't care they're counting on your tips to live?

(Mr. Pink rubs two of his fingers together.)

MR. PINK
You know what this is? It's the world's smallest violin playing just for the waitresses.

MR. WHITE
You don't have any idea what you're talking about. These people bust their ass. This is a hard job.

MR. PINK
So's working at McDonald's, but you don't feel the need to tip them, do you? Why not? They're servin ya food. But no, society says don't tip these guys over here, but tip these guys over here. That's bullshit.

MR. WHITE
Waitressing is the number one occupation for female noncollege graduates in this country. It's the one job basically any woman can get and make a living on. The reason is because of their tips.

MR. PINK
(pauses) Fuck all that.

(They all laugh.)

MR. BROWN
Jesus Christ!

MR. PINK
Hey, I'm very sorry that the government taxes their tips. That's fucked up. That ain't my fault. It would appear that waitresses are just one of the many groups the government fucks in the ass on a regular basis. You show me a paper says the government shouldn't do that, I'll sign it. Put it to a vote, I'll vote for it. But what I won't do is play ball. And this non-college bullshit you're giving me, I got two words for that: "Learn to fuckin type." Cause if you're expecting me to help out with the rent, you're in for a big fuckin' surprise.

MR. ORANGE
Hey - he's convinced me. Give me my dollar back.

EDDIE
Hey! Leave the dollars there.

JOE
All right, ramblers, let's get ramblin'. Wait a minute. Who didn't throw in?

MR. ORANGE
Mr. Pink.

JOE
Mr. Pink? Why not?

MR. ORANGE
He don't tip.

JOE
He don't tip? What do you mean you don't tip?

MR. ORANGE
He don't believe in it.

JOE
Shut up. What do you mean you don't believe in it? Come on, you, cough up a buck, you cheap bastard. I paid for your goddamn breakfast.

MR. PINK
Alright - since you paid for the breakfast, I'll put in, but normally I would never do this.

JOE
Never mind what you normally would do. Just cough in your goddamn buck like everybody else. Thank you.

Arsa said...

zar je moguce da je film iz 1992. ?
al' sam mator...

Andjelija said...

hehehhehe :)))


super :))

Arsa said...

ipak smo u manjini.
pokleknuo je na kraju Mr.Pink.
fuckin' society...

Arsa said...

"na ovom splavu se kusur ne vraća.."

sjajno!!!

slavoljub said...

lukas, a?
:-)
sta ti je zivot... slusam dozivljaje sa lukasa, u vreme kad sam ja bio na akademiji :-)
no comment
ja sam godinama selio diplomate, i
tip je bila stvar kulture
da popijemo pivo posle posla, ili tako nesto
ko ne da, taj je picka
secam se jednom da su kad smo selili reditelja makavejeva svi sem mene dobili tip
kaze mak, ti si filozof, tebi ne treba
:-)
sto se turske tice, tip je kod njih takodje stvar lepog vaspitanja
oni cak iz korpice za tip sake sitnisa poklanjaju prosjacima na ulici
ne zivi se od tipa
to je stvar razumevanja, gest ljudskosti
mada, pink ima pravo
utoliko pre sto u njegovom poslu nema tipa :-)

Vladimir said...

Znamo mi Arsice, kakav si za dinar, a za vise,...UUUU

Svi mi radimo za platu, baksis nije obavezan ali ga rado uzimamo i veoma mu se obradujem-o. Zato ja castim kad god mogu i koliko kod mogu. Medjutim, takodje mrzim konobare i slicne sto sami uzimaju baksis! NJima uzimam kusur do poslednjeg dinara

Narocito sam alergican na neke novije kafane ala "Reka", koje odvajau cene usluga, muzike, od hrane i pica. Sto je najgore sve je u procentima pa onaj sto pojede i popije za 500 jevreja on 50 ostavi za muziku a neki dvoje sto su za celo vece popili dvfa pica ostave 100 din a muzika svirala i jednim i drigim isto.

Ali dzabe ja to pricam kad je "Reka" stalno puna, i boli ih ribica...