22.12.06

Prosvetar

Pita Anđelija gde bismo više voleli da budemo profani, u osnovnoj, srednjoj školi ili na faksu. Kao i sve ostalo čega se latim ni ovo nisam mogao, a da ne iskomplikujem :)

Moram priznati da sam oduvek bio kivan na prosvetne radnike. Moje lično iskustvo, a i većine ljudi koje poznajem, mi jednostavno nije dozvoljavalo da poštujem ljude te struke. Iz svake škole koju sam završio mogu imenovati veoma mršav broj profesora koji po meni ne kaljaju profesiju i zaslužuju da se bave tim plemenitim zanimanjem. Oduvek mi je izgledalo kao da se većina tih ljudi našla sa one strane katedre, jer nigde drugde nije uspela da se zaposli. Surovo, šta ću.

U gimnazijji sam iz bunta nastojao da pojedinim nelikovima tog kalibra zagorčam život, da bi me to već kasnije manulo. Valjda zbog toga što predavanja nisu bila obavezna te nisam sedeo i slušao bolide koji studentima prepričavaju svoje knjige.

Veoma stojim iza akcija ocenjivanja predavača, koje se još stidljivo primenjuju tu i tamo. Zatim reizbor. Uneti malo nesigurnosti na te pozicije koje se još uvek smatraju "sigurnim" poslom. Kad samo krenu da se utrkuju sa kolegama konkurentima na temu čija će predavanja biti zanimljivija, produktivnija. Jednog dana, a možda i pre, što bi rekla jedna spodoba kojoj ovo svojevremeno ni malo ne bi prijalo.

Ovako sam ja redovno pljuvao po gore pomenutim dok jednog dana...
Dok jednog dana nisam i sam postao jedan od njih :)

Bio sam profa oko 3 meseca u XIV bgd gimnaziji pre par godina. Menjao sam neku profanku dok je bila na bolovanju. Prvi i treći razred. Klinci su bili ok. Nađeš im caku, smisliš taktiku da ih animiraš temom, slušaju te i mirni su. Nije bilo teško s obzirom da je bio kraj polugođa pa sam i ocene zaključivao :) Kako sam samo bio smešan sebi sa onim dnevnikom. Ono je bre smor popunjavati. Kad se setim samo da sam im davao seminarske radove kao jedini način da opravdam tamo neku kilavu ocenu. Na kraju opičim ocenu i potpis. Kakav fetiš!

Dogodine eto mene i na faxu gde sam držao laboratorijske vežbe jednog kompjuteraškog predmeta tokom cele godine. E tu je već druga priča. Svi su tu "svojom voljom" i ono što pričaš ima smisla. Mahom formirane ličnosti, normalna komunikacija, razmena mišljenja, zdrava šala. Još plus studentkinje mlade, jedre, željne znanja... Uf kad se samo setim. Naravno, ja u srećnoj vezi tada i ne pada mi na pamet zloupotreba položaja. Da mi je sad ova pamet i ta situacija :)
Mnogo mi je drago kada se sada sretnemo, pozdravimo i razmenimo koju reč o tome dokle smo dogurali, svako na svom putu. Valjda sve to jer nisam imao prilike da ih ocenjujem pa i samim tim da im se zamerim na bilo kakav način :)

Kad se setim samo kako sam bio važan pred devojkom u to vreme. Živeli smo zajedno i ja sam se svako jutro trudio da je ne probudim dok odlazim na posao. Stvarno je lep osećaj ostaviti nekog u krevetu. Još lepši kad taj neko čeka da se vratiš. To su mi bili prvi, kakvi takvi, poslovi, te se eto sada prisećam malo i sa nostalgijom. Ipak ovo neće preći u ljubavnu ljigu i ja se naglo vraćam na temu.

Osnovnu školu još nisam overio. Suviše "heavy" za mene. To treba samo onaj koji voli i stvarno ume, a takvih je malo.

Napokon sam posle svega proživljenog mogao da pričam o tome , bolje reći kritikujem, iz ličnog iskustva. Mogao sam, ali nisam. Prestao sam time da se bavim i stvarno je prestala cela priča da me intresuje. Ne iz razloga što sam videvši sve iz blizine počeo da razumem kako je biti prosvetar, već sam snimio da je mnogo gora situacija no što sam i pretpostavio. Shvatio sam da je bilo kakav trud da se na taj problem skrene pažnja - uzaludan. Među prvim velikim predajama mojih mladalačkih bitaka :)

Moj zaključak bi bio da je ipak najlepše na faxu. Uvek novi ludi, nove ideje.
U nekom drugom životu.
Možda.

7 comments:

Alisa said...

Pa, ili fax ili osnovna, tj. ili simpatična još deca ili manje-više formirane ličnosti... te prelazne srednjoškolske drame i divljanja mi ne bi prijala...
Ma, u principu me sve prelazno nervira...
Čak i sama sebi sam kad pogledam unazad najsimpatičnija u detinjstvu, i sad kao zrela persona:)))

ssp said...

fax. definitivno
u slucaju zloupotrebe polozaja,bar su punoletni,pa neces jos i da ih odrobijas :)))

Andjelija said...

moram priznati da sam slucajno na faksu neki predavac, ubedjena sam da bi svakog drugog tipa "skidala" kakav je go :)))
...ali volela bih u srednjoj skoli bar da osetim kako je to...i da im prenesem sve sto sam videla i dozivela; prvenstveno da ih isprovociram da razmisljaju....mogu i osnovci.

Arsa said...

ej SSP, si udata, zauzeta?
reci bre da prestanem da se nadam vise :)))

ssp said...

Ja sam mislila da si ti covek modernih shvatanja,spreman za umetnicki zivot u troje....a ti...(ne ide da dodam i onaj deo da si samo za zenu jednog grobarcica) :)))))
eh,sta ti je balkan... ;)

Arsa said...

rasturio sam tolike brakove, pa mogu valjda i jednu ^&*^$* vezu :)))

ssp said...

pa nista onda ,videcemo mogucnosti kad ponovo pocne da radi bioskop :)))