19.10.06

Eheeej, pa gde si ti

Tića kaže da je jedno od sredstava manipulacije / poslovne hipnoze drugom osobom to da mu što pre zapamtite ime. Obratiti pažnju prilikom samog upoznavanja, dobro čuti i truditi se da prilikom svakog obraćanja datoj osobi izgovarate njeno / njegovo ime. Sagovornik u većini slučajeva neće zapamtiti vaše ime, a vi ćete steći superorniju poziciju u samom startu.

Meni to nikako ne uspeva za rukom, da ne kažem jezikom. Uvek se zablenem u neki detalj na licu, obratim pažnju na stisak, boju glasa. Mahom prečujem ime. Posle pitam naravno, nije blam na početku poznanstva. Ali kasnije...

Koliko mi se puta dešavalo da se na ulici ispričam sa osobom nemajući pojma kako se zove. Doduše, nije me ni onda u nekim slučajevima blam da priupitam. Kad procenim da je stvarno sramota što se ne sećam, zaćutim i nadam se da me neće provaliti. Svi su mi onda Grome, Munjo, Legendo, Čovek, Ribo, Bejbe... Tu onda ponova nastupa Tića, 988 na nogama, koja vrši sjajnu pretragu sa minimalnim brojem parametara :) Naravno, tad je opasnost već prošla.

Zar je moguće da sam toliko uobražen te ne pamtim imena ljudi oko mene?

P.S. Posebna priča je kad ti ne ide da se setiš odakle nekog znaš. Pričaš s likom, a ko zna ko je...
P.P.S. Ili kad ne znaš mesec dana kako ti se devojka preziva.
P.P.P.S. Ne smem dalje... Dosta dijagnoza za jedan dan.

10 comments:

~ drity danny ~ said...

A zato ti mene zoves Grome! Mada moram da priznam da ni ja nisam znala ko me je zvao kad mi je mama jednom napisala da se javim Ivanu tj. tebi :)

Pozdrav za Tiću!

arsa said...

Kad mi je umetničko ime zvučnije, šta ćeš :)

Nemoj ti da mi se buniš? Ja sam jedan od retkih koji je zapamtio da ti fali slovo "j" u imenu :)

~ dirty danny ~ said...

To je istina! kiss

Andjelija said...

imam tu srecu ili nesrecu da mi ljude zapamte lice, ali ime nikako. posto sam odrasla sa tim, uopste se ne opterecujem ako neko ne zna kako se zovem. imam nadimaka vise nego kolicina stanovnika u malom mokrom lugu.
ali, cinjenica jeste, da postoji odredjena superiornost ili pre korak ispred ako se zapamti sagovornikovo ime.
i ono sto se meni desava je da kada znam ime, obicno mi posao uspe... sem sa crncima. njima se podilazi jer su gori nego mi, i obraca im se sa Sir ili Madam.
na to se pale nevidjeno.

moj problem je sto ponekad ne mogu da zapamtim imena ljudi koje sam upoznala, a mislim da znam...pa tako sam bila ubedjena da se jedna devojka zove sunchica i tako je zvala sve dok joj nije dopizdelo misleci da je zajebavam. bila sam sokirana da se ne zove sunchica.

isto ima par ljudi koje sretnem jednom godisnje i svake godine se uredno upoznajem sa njima. jedan tip se vec navikao (od skora ga raspoznajem) i pre nego sto pruzim ruku da se predstavim on ce meni 'ja sam onaj sto ne mozes da ga zapamtis'. verovatno misli da sam udarena...sta cu kada ima neku facu providnu.

arsa said...

Cudno, jer Andjelija i nije neko "izlizano" ime. Veoma je retko hocu reci, pa je i zanimljivo odmah ga zapamtiti. Egzotika :)

Ponovno upoznavanje. Obozavam onaj momenat kad ti sagovornik kaze: znamo se , vec smo se upoznali! Kako bre? Ja ga prvi put vidim u zivotu :) Blanko...

Nisam usamljen, sjajno!

Andjelija said...

arso andjelija je blogovsko ime nastalo od kombinacija imena sa jednog foruma.

nego, mi smo srecnici covece :))
to sto zaboravimo ima i prednosti: vise mesta u memoriji, svaki put je iznenadjenje i ushicenje ...sta vise da se trazi? :)

sta su meni radili drugovi..cccc...
na primer posvadjam se sa konobaricom u nekom barom....zbog usluge najverovatnije ili sto je cekam sto godina i ja kazem da mi vise ne pada na pamet da dodjem ikad tu...e, onda, posto automatski zaboravljam lose dogadjaje (sem onih koji se mogu nazvati traume...to pamtim)...oni sacekaju par meseci...ili me izvozaju po trecim mestima....tako da kad ponovo odemo tamo ja se uopste ne secam da sam se sa tom istom konobaricom na tri lepe posvadjala.
zeznu me dok trepnes.

Andjelija said...

i provalila sam zasto te nisam mogla otvoriti...

zbog jave...ne znam samo za sta je taj program ali samo userava stvari.

arsa said...

bas se i ne trudim da budem otvorljiv :) Prebacio sam ove komnetare sa "pop-up" varijante na ovu "new page". No more Java!

Pa nek ide zivot..

Anonymous said...

Ma hajte ljudi, pa nije to za dijagnozu, ja sam se toliko saživela sa tim da imena pamtim iz 5-og da mi to prosto deluje normalno...A face, ali neverovatno mi se urezuju...bukvalno se na desetom kraju grada okrećem za ženom, kao odakle li je znam, da bih shvatila da je letos neko vreme prodavala sladoled iza sanduka u komšiluku mi:)

arsa said...

Da, da , sa facama nemam problema. Isto se tako najezim kad prepoznam i identifikujem u glavi nekog iz kenozioka svog bivstvovanja!